#1 Skrevet Mai 23, 2008 En kollega på jobben har problemer med at kupélyset ikke kommer på når fordørene åpnes. Alt lyset kommer på når en av bakdørene åpnes og når bilen låses opp via fjernkontroll. Er ingen feilkoder i VAG-COM. Noen som har vært borti dette før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2008 Høres ut som det er den lille mikrobryteren som sitter i dørlåsen... om du søker litt så finner du noen tråder om det. Blant annet på Passat 3BG. Får han varsel om at døra er åpen når han åpner den da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2008 samme problem som e på min ( førerdøra), har gjort at eg vart låst ute av bilen ein gong med nøkkelen inni.. :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2008 Får melding om åpen dør i VAG-COM når en av dørene er åpnet, så microbryterene fungerer tilsynelatende som de skal. Jeg har defekt microbryter i ene bakdøra mi og den dukker opp som feilmelding i VAG-COM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2008 Låsekassa inneholder mange microbrytere, ikke bare en. En av disse er til lyset, og denne sitter eksternt, mens de andre, som kontrollerer om døren er åpen/låst etc sitter internt i låsekassa. Det er den eksterne som som regel går først, siden den er mye mere utsatt for fuktighet. Jeg åpnet den opp (microbryteren altså) på min bil, renset kontaktene for irr, og smørte den opp med batteripolfett (en slags vaselin for el-koblinger). Etter dette har den fungert utmerket. Det kan også være problem med "hjulet" som trykker inn bryteren. Dette hjulet er en anelse ovalt, og sitter direkte på mekanismen. På den låsekassen jeg fant som erstatning til min bil var bryteren OK, mens hjulet var slitt ned. Dermed fungerte ikke lyset selv om bryteren var OK. Mer om dette her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=987720post987720 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...