Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 1992 Audi 80 cab 2.3, så her kommer det til å komme diverse spørsmål etter hvert:)

 

Noen som hvet hva vakum slangen som går inn under framskjermen bak ekspansjonstanken går til? Hører det er susing under der.

 

Passer dørhåndtak og lås fra vanlig audi 80? eller er det noen mikrobrytere som er spesielle for cab?

 

Er det samme støtdempere foran og bak på denne som på vanlig audi 80? Eventuellt hvor får jeg til best pris?

 

 

Mvh

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer dørhåndtak og lås fra vanlig audi 80? eller er det noen mikrobrytere som er spesielle for cab?

 

Ingen microbrytere der, håndtak og lås er det samme.

 

Er det samme støtdempere foran og bak på denne som på vanlig audi 80?

 

Samme støtdempere som på 80 B3/Type 89 med forhjulstrekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil disse fra Biltema passe? Noen som har erfaringer med biltema støtdempere?

 

http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1522&strCarId=Audi&iItemId=101365&iRelItemId

 

http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1522&strCarId=Audi&iItemId=101367&iRelItemId

 

Er det pris per stykk eller per par?

 

Vnr :68-7700 forran

Vnr :68-7702 bak

 

Tror ikke linkene virker, men dette er vare nummrene på biltema

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte en gang bruke Biltema dempere fordi bilen trengte det, og jeg var blakk. Det varte knapt ett år, før den ene var lekk. Vil anbefale deg å kjøpe noe av litt bedre kvalitet. Prisen er pr stykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått kjøppt nye sachs støtdempere forran og fjærbeinslager. Hvordan er det jeg skal gå fram for å montere dette? Er vel mulig å skifte demper fra toppen, men jeg har nytt fjærbeinslager også og da må vel hele fjærbeinet skrus av bilen? Fint hvis noen har en enkel liten forklaring på fremgangsmåten.

 

Har også skiftet termostat på bilen da den ikke viste mer enn 30 grader på temp måleren, nå går den opp til 95 og da slår vifta inn. Men under kjøring går den ned til 80 og øker raskt til 95 når den står på tomgang. Er dette riktig? eller er det luft i systemet?

 

Fremdeles ingen som hvet hva vakum slangen som går inn i framskjermen bak ekspansjonstanken er for noe?

 

 

Lars

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med knallfin sommerbil! :D

Slangen kjenner jeg ikke, har 2.0E-motor! Tar du av innerskjermen (enkelt når fjærbeinet er ute!!) ser du det kjapt..

 

Fjærbein er enklest å jobbe på ute av bilen, konas har delte fjærbein, så der går det greit, var noe knot når jeg skiftet første demperen uten å pelle ut beinet..

Det du må huske på å bytte, er mutteren på endeleddet på styrestaget, sannsynligvis kan du bytte hele endeleddet hvis det er gammelt og gummien begynner å råtne.

Forutsetter delte fjærbein:

Jekk opp og ta av hjulet.

Løsne bremserør fra fjærbeinet, sitter med to bolter.

Løsne og ta an ven øverste mutteren på demperen (du får verktøy til dette på Biltema)

Løsne og ta ut de to boltene som holder fjærbeinet til navet.

Ta av mutteren på toppen av demperen, da ut fjærbeinet og demontér fjær og slikt. (du trenger fjærklemmer, og det kan være kjekt å kjøpe nye 'mutre' til toppen av demperhuset og dremle de av i stedet for å prøve å dra de løs, de sitter gjerne bra og rustent fast! Kan kanskje varmes. Og er det som på konemors, er det innsatsdempere som er åpne, dvs. fullt av olje nedi der!

Husk riktig moment på fjærbeinbolter, toppmutter og endeleddmutter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det vel til å prøve å skifte dempere i dag:)

 

Men, har flere spørsmål jeg.

 

Sitter ac i bilen som antakligvis ikke har fungert på en stund (det er ikke med klima display, bare acc og rec knapp). Reima var borte så jeg har satt på ny reim, men det høres ikke ut som om kompressoren slår inn når jeg trykker på ac knappen? Eller vil jeg ikke høre det hvis det ikke er nok gass på den? Kom gjerne med noen tips på feilsøking på aircondition.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i hvertfall at ikke kompressoren har låst seg ved å dreie det ytterste hjulet.

Er det noe som helst gass på systemet vil det sive ut litt hvis du dytter litt på ventilen for påfylling, men en vakuumering og fylling er sikkert på sin plass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk i hvertfall at ikke kompressoren har låst seg ved å dreie det ytterste hjulet.

Er det noe som helst gass på systemet vil det sive ut litt hvis du dytter litt på ventilen for påfylling, men en vakuumering og fylling er sikkert på sin plass!

 

Det ytterste hjulet på kompressoren har ikke låst seg, men det går ikke når jeg trykker inn ac knappen. Kan det være noe rele eller sikringer som ikke virker? Eller vil den ikke starte hvis det ikke er gass på anlegget?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompressoren har en elektromagnetisk clutch, slik at den bare slår inn ved behov, for å spare drivstoff. Det er mulig at det er noe feil med elektronikken, eller ganske enkelt at kompressoren må skiftes ut. Det kan selvfølgelig være mulig at den ikke går pga det ikke er noen gass, men det vet jeg faktisk ingenting om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.