#1 Skrevet Mai 23, 2008 hva må til for å få inn en 1,8l 90 hk gasser motor fra golf 2 i en golf 1 med 1,5l orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2008 Fint lite egentlig... "Bare" å smokke den på plass... Bruk motorfester og eksosmanifold fra motorn som står der, så er det vel stort sett plug and play? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2008 hadde ikke giddi å tatt den jobben med mindre du velger webergassere eller gti innsprut, blir mye jobb for lite gevinst, og gti motorer florerer det av til hyggelige priser. og da oppnår du 112hk som er enkelt å godkjenne og.. kan skjønne du har lyst på 1.8l, men 1.5L i en slik lett bil er ikke det dårligste som går på norske veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2008 kan skjønne du har lyst på 1.8l, men 1.5L i en slik lett bil er ikke det dårligste som går på norske veier Nei, for det finnes jo noen som kjører Einser med : haha :1100 også. Er tildels enig i at det er "mye" arbeid for lite (spes. tatt i betraktning hvor billig man får en DX/EV i dag), men etter min husk går en 90HK med enten den originale GC-kassa (fra 1,5-motoren) eller en femtrinns 7A (fra 1,8 GTI) en god del bedre enn den slappe og depresjonsfremkallende 1,5-motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2008 grunnen til at jeg velger å sette i en 1,8l 90hk er at jeg har en stående, ellers hadde jeg ikke giddet. Men er jo ulik tenning på 1,8 og 1,5l må jeg bare flytte over fordeleren fra 1,5l til 1,8 slik at jeg får stift tenning på 1,8l og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2008 grunnen til at jeg velger å sette i en 1,8l 90hk er at jeg har en stående, ellers hadde jeg ikke giddet.Men er jo ulik tenning på 1,8 og 1,5l må jeg bare flytte over fordeleren fra 1,5l til 1,8 slik at jeg får stift tenning på 1,8l og? du trenger kun tenningsmodulen som ligger i vannkassa pluss ledningsnettet tilhørende dette (eget lite nett ) for å kunne benytte elektronisk tenning som jeg vil anbefale å gjøre. burde ikke være så vanskelig å få tak i heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2008 du trenger kun tenningsmodulen som ligger i vannkassa pluss ledningsnettet tilhørende dette (eget lite nett ) for å kunne benytte elektronisk tenning som jeg vil anbefale å gjøre.burde ikke være så vanskelig å få tak i heller. ok, har en hel golf 2 som dele bil så Brude vel gå greit:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 7, 2012 du trenger kun tenningsmodulen som ligger i vannkassa pluss ledningsnettet tilhørende dette (eget lite nett ) for å kunne benytte elektronisk tenning som jeg vil anbefale å gjøre.burde ikke være så vanskelig å få tak i heller. Dette er en gammel tråd, men er det mulig og bruke fordeleren fra en 1.5 i en 1.8 og da bruke stifttenning ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 7, 2012 Hvorfor? De fleste bygger andré veien.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 7, 2012 Jeg har en bil som motoren rett og slett er helt håpløs på, og er i samme situasjon som han som la inn denne tråden. Har motor liggende klar til og settes inn, men ikke elektronikken til og styre fordeleren. Elektronisk tenning kommer..... men for og få bilen i drift foreløbig, er det mulig og ta fordeleren fra 1.5 litern i en 1.8 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 7, 2012 Det bør funke ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 7, 2012 Skal ikke være noe problem å bruke en stiftefordeler. Eneste grunnen til at bilfabrikkene gikk over til fordelere med hallgiver er at det er vedlikeholdsfritt, mens stifter krever konstant ettersyn (helst hver 10.000 km) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...