#1 Skrevet Mai 23, 2008 Prøver med samme spørsmål her inne Turbotrykk -------------------------------------------------------------------------------- Hei, plages med at luft trykket slippes ut fra 1500 - 2400 rpm. Hører at den presser ut luft en plass. Men dette kan bare høres når man kjører. og om jeg slipper gassen brått når denne utluftingen skjer, kommer det en dump lignende lyd. Hører det aller mest når jeg drar henger eller campingvogn i bakker, når jeg ligger rundt 2000 rpm. Det er ikke noe sprekker i slangene som er synelig(har kjent etter), og lyden kan fra førerplass høres ut som om den kommer fra intercooler området. Men kan ikke kjenne noe sprekk eller noe på slangene. Er disse fjærlignende skjøtene på slangene alltid tett? Kan det være intercooler som har sprukket. Noen som har forslag og komme med. Ganske lei dette no Må vel av med fronten for å komme til intercooler ? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 23, 2008 Kjør en VAG-COM test så får du vertfall se om det er noe fusk med den saken der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2008 har en feilkode, men det er på en vannsensor. så ikke noe å hente der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 23, 2008 Prøver med samme spørsmål her inne Turbotrykk -------------------------------------------------------------------------------- Hei, plages med at luft trykket slippes ut fra 1500 - 2400 rpm. Hører at den presser ut luft en plass. Men dette kan bare høres når man kjører. og om jeg slipper gassen brått når denne utluftingen skjer, kommer det en dump lignende lyd. Hører det aller mest når jeg drar henger eller campingvogn i bakker, når jeg ligger rundt 2000 rpm. Det er ikke noe sprekker i slangene som er synelig(har kjent etter), og lyden kan fra førerplass høres ut som om den kommer fra intercooler området. Men kan ikke kjenne noe sprekk eller noe på slangene. Er disse fjærlignende skjøtene på slangene alltid tett? Kan det være intercooler som har sprukket. Noen som har forslag og komme med. Ganske lei dette no Må vel av med fronten for å komme til intercooler ? Takker for svar Jeg er ikke helt med her, men er kanskje bare jeg som er trøtt Du nevner ikke om bilen går dårlig, eller om den oppfører seg "mot normalen" Angående intercooleren, og om de er tett i skjøtene, så er vel dessverre svaret der nei! Svetter det olje fra din IC i skjøtene? I så tilfelle er det ikke tett.. Det du kan gjøre er kjøpe ny o-ring (hvis du har slik type IC), eller stramme til slangeklemmene(hvis du har denne type IC) Du nevner at du hører dette spesielt godt når du trekker campingvogn, og i motbakker. Jeg kan med hånda på hjert påstå at du ikke ville være i stand til å trekke en campingvogn eller i det hele tatt kjøre opp en bakke hvis du hadde vært i nærheten av å ha de lekkasjene du her innsinuerer at du har Men har bilen hørtes slik ut hele tiden, eller har den blitt slik etterhvert? Det kan ikke kanskje være at du har fått en liten lekkasje på eksosen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 23, 2008 Og ja, det aller greieste er å ta av fronten for å komme til IC. Hvis ikke er det mulig å få den ut fra hjulbuen hvis du fjerner innerskjermen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 23, 2008 Bilen går ikke dårlig, men så var lyden der når jeg kjøpte den. Men er blitt mer siden den gang. Det høres veldig ut som om den spyr ut halve trykket (lydmessig). Har ikke slangeklemmer, og den svetter litt rundt skjøtene ja. Syns i grunn at skjøtene er litt løse (slakk) på en måte. Er under trykk den pøser ut. Er jo ikke så mye annet enn trykkluft eller eksos som kan skape en slik lyd. Skal se etter på eksosen om jeg kan finne noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 23, 2008 om du har vag-com tiljengelig så kommer det vel opp om det er lekkasje/trykkfall i sysytemet vil jeg tro, vis du har dette lett tiljengelig er det vel en fordel før du begynner å demontere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 23, 2008 Har ikke lett tiljengelig nei. Men skal se om eg klare og få testa d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2008 jepp, er nok det enkleste til å begynne med tenker jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2008 Oppdatering: Har nå fått en ny lyd Nå høres det rett og slett ut som om den blåser ut all trykk.(før var det mindre lyd og mye mere ujevn). Den går greit men har fått et jevnere drag enn før. Mista det xplosive draget som er når turboen kommer. Denne lyden høres godt inn i bilen og veldig godt utenifra. Jeg har noe olje svetting rundt denne plastikk huset under intercooleren. Så jeg kan bare se 2 mulige årsaker til denne lyden. Enten kommer dette fra intercooleren. Eller så er det denne beveglige eksos biten rett etter turbo. Noen som har et parr triks og komme med, eller må jeg sende den til møller med en timepris på 850,- timen. Sikkert mye testing der før di finner ut noe. Begynner og bli lei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2008 Oppdatering nr.2. under en time etter den første Va ute og kjørte da den begynte og smålugge, var ugjevn trykk samt at turboen ble litt mere av og på. Til slutt kutta den bare heilt ut. Borte var lyden og turboen. Stoppa og slo av og på tenninga, da kom den tilbake. Men lugga fortsatt. Kjørte feilkodelesarn og fikk frem 17964 som er " Charge Pressure Contr. Negative Deviation " For lite trykk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 2, 2008 ¤ Bump ¤ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 2, 2008 Nå ville jeg stikket hodet nedi motorrommet og fulgt slangene ifra luftfilteret og helt fram til innsug. Tipper en slange har hoppet av, eller er sprukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 2, 2008 Skulle tru det så mye som den lager blåselyder. Men finner ikke noe sprekk. Er det noen venntiler som kan blåse ut noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 2, 2008 Jeg tør vedde bakenden min på at resirk ventilen din er gåen Hvis du har en orginal en så er mest sannsynlig membran i ventilen ødelagt og den klarer ikke holde på trykket. Da vil stort sett alt trykk gå tilbake i innsuget og du vil få en veldig sterk suse lyd Skru av ventilen og prøv å press med tommelen.. Den skal være veldig hard om den er i orden.. Du vil vel også mest sannsynlig se en rift i gummien inni ventilen (kikk inn røret som går NED) Det er vanlig feil.. :-) Verd å sjekke :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2008 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Possible Symptoms * Reduced power output * Limp mode Possible Causes * Boost Pressure too Low * Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking * Charger Pressure Control defective o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck * Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions * Check Hoses/Pipes to/between Components * Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) * Check / Clean / Replace Charge Pressure Control o Check / Clean mechanism for variable nozzles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2008 Har jeg resirkventil på min ? hvor står denne da ? Og hvor finner jeg turbo trykk kontrollen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2008 Den står på slangen som går inn på turboen.. Er en slange inn i underkant, og en ut til siden av den.. Plast-sak om den er orginal :-) Turbotrykk-kontrollen står på ca samme plass og er en liten plast-dings med tre rør i.. En slange som går fra kompressorhuset på turboen og en til wastegate, siste går tilbake til inntaket om jeg husker rett :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 4, 2008 Det er snakk i en tdi her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 22, 2009 hva fant du ut her? Vi sliter med samme feilkoden på en 1.9TDI 110hk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...