Dødt speedo + abs sensor?

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Da har jeg nok engang fått problemer med det elektriske på en ellers glimrende a4.

Får få mnd siden byttet jeg abs sensor på den.

Feilen kom tilbake etter et par dager (abs- + esplampe lyser) men forsvant igjen. Hørte med møller som byttet sensoren og de sa den kunne nullstilt seg selv.

I går begynte det på'n igjen når abs og esp-lampa lyste.

Det kommer og går vilkårlig hver gang jeg starter motoren. I dag så sjekket jeg bare motorrommet og kontrollerte at alle ledninger og alt var på plass (dro de ikke ut eller røsket hardt, bare kontrollerte som sagt).

2 timer senere starter jeg motoren og nå fungerer ikke speedometeret og heller ikke kjørekomputeren.

Det samme gjelder tripteller. Jeg kan velge funskjoner på komputeren og se hvor mye resterendes drivstoff, temperatur, forbruk osv men det har "fryst" seg fast. Altså det er ingen forskjell om jeg kjører på høyt turtall eller ikke, det står det samme forbruket.

Turtelleren fungerer som den skal.

I tillegg hører fra dashbordet når jeg stopper bilen, at noe elektrisk ligger og trykker og jobber med noe en stund.

Kan alt dette skyldes at abs-sensoren er stupklar?

Eller er det noe annet?

Strømkrets kanskje?

Any ideas? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lørdagsbump :) haster litt da bilen egentlig skal bli brukt nedover til oslo fra molde i morgen :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.