#1 Skrevet Mai 23, 2008 God kveld. Jeg kjøpte meg i dag en 1987 modell caddy med 1.6 liters forgasser motor. Selger sa denn ikkje startet. Menn da jeg testa starta denn menn gjikk veldrig urent og smalt og feis i ett banka kjør. Stoppa denn og gikk på arbeid. komm hjemm og prøvde og starte den. Denn komm nett noen få ganger noen poff fra potta og ikkje mer. tenkte jeg sku se på stiften og mens jeg gjorde det var det en kompis som seff klarte og løse Fordeler uten at jeg viste det. det endrte med og vri denn mye og har nå ikkje ide hordan jeg skall få denn til rett plass i gjenn?. Og hvordan få stilt denn til og gå skikkelig?. er Nye tennplugger og ledninger. stift. rotor ser også ny ut. og fordeler lokk ser i grunn også nytt ut. Menn har nytt lokk og kondensator som fulgte med i eske. Håper på svar så jeg få ut og testa denn i morgen MVH alf arne hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2008 Bumpe di pump Trengher hjelp fort folkens Einzer syka har tatt meg;) hehe Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2008 Grunninstilling av fordeleren: Vri motoren rundt for hånd slik at 0-merket på svinghjulet står mot pilen i inspeksjonshullet på girkassen. Ta av fordelerlokket, løsne rotoren, ta av den lille plastplaten under rotoren, og sett på rotoren igjen. Vri så fordeleren til rotoren peker mot det lille meiselmerket i kanten av fordelerhuset. Dette meiselmerket peker mot plasseringen for kabelen til sylinder nr 1. Husk å stramme fordeleren etterpå. Monter så den lille plastplaten, rotoren, og fordelerlokket. Løsne alle tennpluggkabler. Plugg i kabel fra sylinder nr 1 (lengst vekk fra girkassen) til fordelerlokket, på den plassen som tilsvarer meiselmerket. Sett så de andre kablene på plass, etter rekkefølgen 1-3-4-2, og husk på at fordeleren spinner med klokka. Dermed har du grunninnstilt tenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2008 Sikker på at den leverer bensin som den skal? Ta en boks startgass og se om det gir et stort utslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2008 Tusen takk. menn har fått denn i gang nå. Går som en klokke. menn av og till begynner denn og sperre på turtallet før denn brått går tilnermet fint i gjenn. Vurderte og bruke Tennings lampe for og få tenning 100% menn har ikkje ide hvordann mann bruker denn, Noen tips i saken? Er en tennings lampe kjøpt på Biltema BTW Mvh Alf Arne Hauso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...