Biltyverier på østlandet

Anbefalte innlegg

Det er mye bra her. Men hva virkningen blir er jeg usikker på. Mange som er ute etter de nye og dyre S bilene er jo godt organisert.

 

Resterende er vel litt mer amatørmessige.

 

Når det gjelder sporingssystemere så kan denne diskusjonen sikkert flyttes til en annen tråd. Hadde vært fint med et gruppekjøp uansett på GPS sporing ja... Har lest mye om det, men organiserte tyver finner disse veldig fort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye bra her. Men hva virkningen blir er jeg usikker på. Mange som er ute etter de nye og dyre S bilene er jo godt organisert.

 

Resterende er vel litt mer amatørmessige.

 

Når det gjelder sporingssystemere så kan denne diskusjonen sikkert flyttes til en annen tråd. Hadde vært fint med et gruppekjøp uansett på GPS sporing ja... Har lest mye om det, men organiserte tyver finner disse veldig fort..

 

Trenger nødvendigvis ikke finne den så fort heller, det holder å kjøre bilen inn i en container/garasje for at gps skal miste signal. Men via GSM får man en viss peiling på hvor den er, og gps`n vil kunne si deg hvor den sist hadde signal.

Men dette kan vi sikkert ta i en egen tråd, nok OT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med VHF-Systemer er containere et mindre problem, det har vært funnet biler på containerskip langt til havs med trackguard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at sidene våre bør være med begrenset innhold helt til medlemmene har logget seg inn. Bør kunne føre til en anelse mer trøbbel når noen bare vil finne seg et objekt å stæle. tror mange bare vil glemme det, å finne en som står parkert langs gata et sted i steden.

 

SMS til vegvesenet med regnummer for deretter å få tilsendt eierens vavn og så gå til telefonkatalogen på nett for å finne adressen er en annen sak. Han som ble frastjålet "min" urquattro forrige uke har vært i kontakt med hiddentilsynet angående den enkle tilgangen til personalia. De bekrefter at det er uheldig, men det er innenfor regelverket for offentlig informasjon, så de kan ikke gjøre noe før politikerne eventuellt gjør vedtak om lovendringer innenfor offentlighetsloven.

 

Tror vi bør gjøre det vi kan selv for å verne oss for kjeltringer så godt vi kan.

Lovendringer er utopi....

 

-Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke helt hvorfor hiddenbasen over registeringsnr og eiere skal være offentlig jeg da, det burde kortes ned på hvordan og når man får tilgang på disse opplyningene.

 

Men jeg er enig i at lovendring nok er en utopi.

 

Gruppekjøp av trackguard eller evt en klubbrabatt burde være mulig å få til, de har endel potensielle kunder her. I tillegg til egen sikkerhet (garage, alarm, mannevond rottweiler, egen bryter på ecu, osv)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Politiet trenger vel tips i slike biltyveri-saker og sålenge "alle" inkl. 99% av medlemmene i denne klubben vet om masse stjælte deler i venners og venners venner sine biler/prosjekter uten å tipse myndighetene om dette, ja da fortsetter tyvene og det vil fortsatt være mang en RS2 girkasse som havner i en 96 A4Gatebil prosjekt...

 

: eek :

Eh....den var vel litt drøy hva? Er det blitt så galt at 99% av alle i klubben stilltiende "godtar" heleri eller bidrar til tyveri fra diverse deltakere på dette forum? Det tviler jeg meget sterkt på.

:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men de burde kanskje ikke tilby tjenesten uansett. Man MÅ jo ikke tilby det bare fordi det er lov å gjøre det...

 

Til syvende og sist tror jeg nok aldri man blir kvitt dette problemet med biltyverier, så egeninnsats når det gjelder å sikre bilene sine er nok alfa omega! Koble dørhåndtak til høyspent`en eller noe sånt f.eks :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.