#1 Skrevet Mai 24, 2008 Jeg har just kjøpt meg ein 05 mod A3 tfsiq. det er jo som kjent en quattro men det virker som om det er forhjulsdrift og når jeg får hjulspinn kobler bak hjulene inn? jeg trodde det at quattro var 4x4 konstant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2008 Tverrstilt motor har haldex (a3, golf, tt? osv) , og rettstilt har torsen (a4, a6, passat osv). Quattro og 4motion er berre merkenamn på at bilen har 4hjulstrekk. Nyaste Passat har forresten tverrstilt motor og Haldex. Mens tidligare har samme som det folk tenker på som Quattro (Torsen). Haldex er som du sei at hjula bak kobler inn ved hjulspinn. Akkurat samme som eg har på min Golf. Sånn kjapt og enkelt forklart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2008 Du kan reprogrammere haldexen din til å oppføre seg da, jeg er usikker på hvem som gjør slikt, snakk med med tuningfirmaer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2008 Forstått det slik at å reprogrammere haldex'en er ei kostbar affære og har ikkje hørt om spes mange som har gjort det så går ut ifrå at det er en grunn til akkurat dette. For min del gjer det ingenting at eg ikkje har fast trekk bak. Fungerer fantastisk på vinterføre uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2008 ES tuning forhandler iallefall en Haldex-kontroller her på berget, 7900kr eller så 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2008 Okay.7900 for full 4x4 hmm.. er det mulig å få 60% sperre og med dette eller? ja funker nok bra på vinterføre men er ikke så lett å "leke" med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2008 Kjenner ikke så godt til det, ville tatt en tlf til Egil/Julie og spurt, evt PM Morten Bondø. Men Haldex gir vel permanent 50/50 fordeling? Usikker der gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2008 http://www.ace-competition.se/index.php?page=haldex&gen=2 Kanskje litt langt å reise fra kristiansand? Var hos Ace og fikk montert sånn på min (ex) Seat Leon 1.8T 4, ble en helt annen bil å kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2008 ja sverige va vel kansje litt langt:) ingen som vet om noen andre som gjør slikt? jeg har ikke så kjempe god peiling så om noen kan fortelle meg va haldex er så hadde det å vært bra:D Takker for all hjelpen.. lover at bilder kommer av bilen, nå har jeg bare 1 bilde av den hvor den er full av møkk:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...