Div spørsmål ang. rubbing

Anbefalte innlegg

Hei

Drev på i går å rubbet litt her og der på bilen. Er enkelte steder med riper som jeg har prøvd å blitt kvitt. Brukte først Menzerna Power Gloss Compound S34A, for så gå gå over med Menzerna PO 106FF og til slutt NXT fra megs. Problemet var at jeg var veldig usikker på hvor lenge jeg skulle kjøre på med poleringsmaskina, og hvor fort jeg skulle la den gå. Enkelte ganger ble midlet sånn vaselinaktig nesten med en gang, mens andre ganger kunne det gjerne ta 10-12 minutter før det ble slik. Hva er det jeg gjør feil? Drev på i 5 timer i går, og er over hodet ikke ferdig. Skal fortsette i morgen tenker jeg.

 

Må forøvrig nevne at jeg clayet bilen for første gang i går, og er helt sinnsykt fornøyd med resultatet. Var akkurat som om hele bilen fikk en dypere glans med en gang :D

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, hva med dette å fukte pads'ne litt før bruk for å liksom spare på midlet? Hørt noe om det og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, spray litt vann på, så de blir fuktige. Men ikke mye! Hvis du ser det begynner å bli mye produkt i putene, så spray på litt van n for å få det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Ser han måler hvor mye lakk det er på bilen, er dette noen fare for oss amatører? At man kan rubbe seg for langt ned?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på en del videoer nå, syns ikke det ser ut som om noen av dem legger noe press på maskina når de bruker f.eks powergloss.. Trodde man skulle det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk lite til medium press på roterende. Gå heller over flere ganger enn å bruke mer press.

På en DA maskin kan du øke presset mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måle lakken er ikke nødvendig for "amatører" nei. Må til med mer press og saktere passninger er viktig på DA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.