#1 Skrevet Mai 24, 2008 Finnes det noe jeg kan bruke og fjerne små riper på bilen min med.Eller må jeg til med rubbing,dette har jeg ikke mye lyst til å gjøre siden jeg har null erfaring med det:) Takker for alle tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2008 Kommer an på hvor dype de er. Drar du en fingernegl over, og kjenner ripa, er den for dyp til å rubbes helt bort. Da kan du bruke touch-up lakk. Scandicshine har et sett for slikt, men du må skaffe lakken selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2008 Kommer an på hvor dype de er. Drar du en fingernegl over, og kjenner ripa, er den for dyp til å rubbes helt bort. Da kan du bruke touch-up lakk. Scandicshine har et sett for slikt, men du må skaffe lakken selv Jeg kjenner ikke ripene når jeg drar fingerneglen over ripene. Er det rubbing som må til da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2008 Da skal det gå an å rubbe/polere dem bort, ja. Men hvis du er usikker, kan du høre med Ketil Falstad, om han kan linke til noen lærevideoer. De lærer man mye av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2008 Siden KEtil ikke har svart enda, kan jo jeg gjøre det Her er de to linkene Ketil gav meg, har enda ikke fått sett noe særlig på dem, men ser utrolig greit ut.: http://cardetailingvideos.com/video/0397e2ef-632b-479c-86ad-9a9b000fe02e.htm http://cardetailingvideos.com/video/6f211218-063a-4e50-a18e-9a9e0010d0d0.htm Høres ut som du har samme problemet som jeg hadde for en uke siden, har ikke problemet nå lengre Brukte Menzerna Power Gloss Compound S34A, for så gå gå over med Menzerna PO 106FF og til slutt NXT fra megs. Kjøpte begge menzerna-produktene av Ketil (anbefales). Du må forøvrig ha maskin for å gjøre dette, og da vil JEG anbefale deg den tohodede maskina på biltema. Er selv meget fornøyd med denne. Kostet tross alt bare 3-400 kroner. Men pads'ne må byttes ut, men dette får du selvfølgelig kjøpt av Ketil. Jeg gikk selv for grønne og orange. De orange er litt "grove" så de er fine til rubbing. Har forresten aldri rubba noe selv før, men er egentlig veldig enkelt. Men vil anbefale å lese gjennom denne før du starter, hjalp meg mye:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=98995 Du kan jo og kjøpe deg en clay-bar + Optimum No Rinse Wash & Shine, lurt å gå over med før du rubber. Så er du sikker på at ALL skitt er borte før du starter. Håper dette hjalp deg litt, fra en newbie til en annen Lykke til Er det noen andre som sliter med de videoene forresten? Bufrer hele tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2008 Godt forklart av Fredrik her Grunnen til at filmene bufrer er fordi de er så store! Hd kvalitet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2008 Synd det ikke er slik som på youtube da, at når filmen er bufret så kan man se den liksom... (sorry OT) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2008 Takker for svar:) Skal få sett gjennom desse filmene,så får jeg se hva jeg gjør.Skeptisk til denne rubbinga: klø : hehe Får ikkje gjort så mye med det før jeg kommer hjem fra jobb alikevell,men har forstått at Kjetil er rette mann og kontakte når det gjeller å få tak i "the good stuff":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2008 SKulle hatt noe sikkelig middel selv. Kjetil, er han et medlem av klubben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2008 Ketil Falstad.. Han har en post litt lengre opp her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2008 SKulle hatt noe sikkelig middel selv. Kjetil, er han et medlem av klubben? http://www.scandicshine.no Det er Ketil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...