Hjelp til identifisering av dings på Audi 200 20v!

Anbefalte innlegg

Hei, stresser fælt med en oljelekkasje. Bilen bruker ca 5dl olje på 10 mil normal kjøring. Gasser jeg mye så tiltar det enda mer... Tok bilde av øverste punkt jeg fant det var vått, og nedi den svarte runde dingsen midt på bildet var det vått av olje. Hvor kan dette komme fra, og hva er funksjonen til dingsen? Er det normalt at der er olje i det hele tatt? Det var oljegriseri utenpå pluggledningene også. Dette greiene her ligger rett under gasspjeldet og tomgangsregulatoren..

IMG_4999 (Medium).JPG

IMG_5000 (Medium).JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den sorte delen du ser der er vel forgreningen til oljeånding? er det den jeg tror det er skal det komme olje der.. men du burde kanskje se etter om du har noen tette åndingshull, om det er tett ånding renner det olje fra alle kanter..(kall det forbruk, om du vil ;P)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har catchtank. Skal sjekke om den slangen kan være tett da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte runde dingsen er på vannet så den lekker ikke olje. Er vel vakumstyring til varmeapparatet tror jeg.

På baksiden der så kan det vel bare være lekk fra toppdekselpakning/topppakning hvis du har catch tanken på venstre side.

Den blå saken er carboncanister styring og har heller ikke olje men bensindamp...

Min 200 20V ble startet i dag btw etter 9 mnd uten bruk og motorbytte. Utrolig deilig og høre lyden av femmer på fri eksos "gåsehud" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tanken rett bak og vedsiden av bensinfilteret. Da kan jeg utelukke at de to dingsene på bildet har noe med lekkasjen å gjøre, de er bare blitt tilgriset. Spørs om det er den halvmånen på toppdekselet som ikke sitter skikkelig på plass da. Hvis topp pakningen var dårlig eller gåen så burde jeg vel merket det på vann i olje / olje i vann eller at den skulle gått dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tanken rett bak og vedsiden av bensinfilteret. Da kan jeg utelukke at de to dingsene på bildet har noe med lekkasjen å gjøre, de er bare blitt tilgriset. Spørs om det er den halvmånen på toppdekselet som ikke sitter skikkelig på plass da. Hvis topp pakningen var dårlig eller gåen så burde jeg vel merket det på vann i olje / olje i vann eller at den skulle gått dårlig?

Jeg holder en knapp på månen eller rundt der ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bingo! Den venstre halvmånen var borte.. Hadde heldigvis en liggende fra da jeg overhalte toppen for 4-5 mnd siden, og den var fortsatt myk i gummien og fin. :) Deilig når man finner feil og får reparert det.. hehehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.