#1 Skrevet Mai 25, 2008 Hei. Er diffen forskjellig på 5trinns og 6 trinns kasse. Problemet er at det står står 6trinns diff i bilen og det skal i en 5trinns kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2008 Hei. Er diffen forskjellig på 5trinns og 6 trinns kasse. Problemet er at det står står 6trinns diff i bilen og det skal i en 5trinns kasse. Kommer an på hvilke kasser det er snakk om. Mener S4-kassene har samme utveksling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2008 På audi s4 ja. Så kassa passer på 6trinns diffen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2008 Jeg mener det ja men nå skal det sies at jeg aldri har erfart dette selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2008 Dette må jeg ha 110% klart snart. Om ingen kommer med fakta til i morgen så får krb / es ++ svare Så får vi se hva di duger til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2008 Når det gjelder UrS4 så er vel 6-giret like tungt som 5. på en 5-trinns kasse, men at de øvrige girene er tettere. Hvis du derimot får tak i en 6-trinns TDI-kasse, så snakker man om et skikkelig høyt 6.gir, for høy toppfart... Jeg kan finne utvekslinger til kvelden, men ikke akkurat nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2008 Finn ut av girkassekoden(e), så kan det skjekkes i ETKA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2008 5-trinns kasse med kode AXN og CPU har sluttutveksling 41/9 (4,55:1), mens resten av kassene (både 5- og 6-trinns) har sluttutveksling 37/9 (4,11:1). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2008 jeg har 6trinns RS2 kasse på orginal 3b bakdiff. funker gull det. AYV er bokstavene på diffen. men er litt usikker på hva svar du er ute etter? om 5 og 6 trinns er forskjellige utvekslinger eller om utveklingene på kassene går over ens med forskjellige bakdiffer? For det er ikke noe problem å kjøre 5trinns på en bakdiff som er orginalt på en 6trinns bil. så da blir det visa versa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 25, 2008 Om utvekslinga på diffen å kassa er lik så kan det brukes.. Finn fram Diff. og kasse koden så skal det sjekkes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 25, 2008 Jeg tok en kikk på utvekslingene på 1994 mod UrS4, 1996 UrS6 samt 1996 140 hk TDIq. Alle modeller har samme koder (for 94 hhv 96 altså), og samme utveksling på første, andre og differensial. CET 5-trinns, 2.2T 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,230:1 4; 1,071:1 5: 0,756:1 D: 4,111:1 CBL 6-trinns 2.2T 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,320:1 4; 1,035:1 5; 0,857:1 6; 0,730:1 D; 4,111:1 CMG 6-trinns 4.2 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,320:1 4; 1,035:1 5; 0,805.1 6; 0,685:1 D; 4,111:1 CYT 6-trinns 140 hk TDIq 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,230:1 4; 0,870:1 5; 0,666:1 6; 0,561:1 D, 4,111:1 Så, hvis man er ute etter lavere forbruk evt høy toppfart, så er en TDI-kasse veien å gå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 25, 2008 jeg har 6trinns RS2 kasse på orginal 3b bakdiff. funker gull det.For det er ikke noe problem å kjøre 5trinns på en bakdiff som er orginalt på en 6trinns bil. så da blir det visa versa. Der var vel det jeg trengte å vite. Altså man kan bruke 5trinns kasse på 6trinns diff. Ellers så må jo TDI kassen være gull ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 26, 2008 Jeg tok en kikk på utvekslingene på 1994 mod UrS4, 1996 UrS6 samt 1996 140 hk TDIq. Alle modeller har samme koder (for 94 hhv 96 altså), og samme utveksling på første, andre og differensial. CET 5-trinns, 2.2T 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,230:1 4; 1,071:1 5: 0,756:1 D: 4,111:1 CBL 6-trinns 2.2T 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,320:1 4; 1,035:1 5; 0,857:1 6; 0,730:1 D; 4,111:1 CMG 6-trinns 4.2 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,320:1 4; 1,035:1 5; 0,805.1 6; 0,685:1 D; 4,111:1 CYT 6-trinns 140 hk TDIq 1; 3,500:1 2; 1,889:1 3; 1,230:1 4; 0,870:1 5; 0,666:1 6; 0,561:1 D, 4,111:1 Så, hvis man er ute etter lavere forbruk evt høy toppfart, så er en TDI-kasse veien å gå. tåler tdi kassa like mye juling som de andre da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2008 Charlie Smith har samlet alt du trenger å vite! http://www.elektro.com/audi/01e/ (Lurer på hvor mange ganger jeg har postet denne linken nå.. ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 26, 2008 tåler tdi kassa like mye juling som de andre da??? Regner da med det, det er jo tross alt samme girkassa, bare med andre utvekslinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 13, 2009 Gammel tråd, men ble forvirra når jeg leste om utvekslinga til CET kassa, for fjerde og femte gir er det ulik utveksling på, ifølge http://www.elektro.com/audi/01e/ så er det 0.93 i 4 gir, mens på det Per la ut er det 1.071 i 4. Hvem stemmer? Tenkte og benke bilen imorgen, og da er slikt greit og vite 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 14, 2009 Bump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...