Få vekk lim etter solfilm?

Anbefalte innlegg

Ble selvfølgelig stoppet på Våler i går av biltilsvinet, å måtte rive av solfilmen på stedet ellers anmeldet dem meg!

Da jeg ikke fikk brukt varmepistol så ble det sittende igjen en hel del lim, noe som viser seg å ikke være så lett å få av?

Hva slags produkt kan jeg fjerne dette med, før den nye filmen skal på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk negllakk fjerner, det fungerer kjempe bra, ellers tror jeg citrus spray fungerer bra, har det hjemme så du kan bare svinge bortom i dag om du ønsker å låne det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt 3M Sitrusrens, den tar det meste.

 

Biltema har også noe som heter "Label Off", men den synes ikke jeg er spesielt god. Man får det vekk, men det tar mye tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat fjærnet dette på min etter at jeg måtte fjærne solfilmen min også:o

 

Du kan bruke sitrus rens el industri rens. Det er effektivt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aceton funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som må fjerne solfilm, er det fordi dere har helt mørke ruter på siderutene forran, eller er biltilsynet så strenge på det at selv ved veldig lys solfilm så må den av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere som må fjerne solfilm, er det fordi dere har helt mørke ruter på siderutene forran, eller er biltilsynet så strenge på det at selv ved veldig lys solfilm så må den av?

 

De må fjerne pga at det ikke er lov å ha noen typer for film på siderutene forran, dette gjelder også helt blank sikkerhetsfilm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 20%, men uansett så er jo ikke soting fram lov. Så tror dem bryr seg litt om hvor mange % det er:)

 

Tom: Skal prøve med citrus, så for jeg se om det går bort:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 20%, men uansett så er jo ikke soting fram lov. Så tror dem bryr seg litt om hvor mange % det er:)

 

Tom: Skal prøve med citrus, så for jeg se om det går bort:)

 

Har du det? om du ikke har det kan jeg møte deg, skal snart ut og kjøre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det? om du ikke har det kan jeg møte deg, skal snart ut og kjøre!

 

Fattern har noe stående på skiboden, ellers tusen takk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rødsprit funker også faktisk overraskende bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isopropanol.... det funker uten tvil best til den jobben... selges på polet til en billig penge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke konsensfjerner isopropanol - altså litt lettere å få tak i på en søndag hvor polet er stengt? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til det meste av "lim-fjerning" på bil så er sitrus-rens å foretrekke. Kanskje ikke det MEST effektive, men definnetivt det mest skånsomme av det som er nevnt over her. :) Og så får du jo en veldig fresh og fin lukt inni bilen etterpå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke konsensfjerner isopropanol - altså litt lettere å få tak i på en søndag hvor polet er stengt? :)

 

nå heiter det blå rens. fåes på bensinstasjoner.

isopropanol er rein spylervæske mao...

 

super clean fra locktite er også veldig god.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte Autoglym ruterens, den var genial. Nb, ikke bruk den på ruter med film på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rødsprit funker også faktisk overraskende bra:)

 

 

NEI!!! ikke rødsprit hvis du skal sote rutene på nytt,dette legger at et skikkelig fettlag på ruten som vil ha påvirkning for den nye fimen som skal på.

 

Viktig at du ikke bruker noe form for limfjerner ol som innholder fett. Citrusspray er topp,men personelig liker jeg best "blå" sprit som du får kjøpt på alle bensinstasjoner:) Dette er også yppelig for rengjøring av ruter ol plasser som det skal legges film og folie på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.