Tips til å få godkjent 2.0 16V motor i Golf 2 + senk, felger? Svar fra møller

Anbefalte innlegg

er ikkje g60 bremser større?

når eg skreiv min søknad for ombygging til 2L 16v så skreiv eg at eg kom til å bruka g60 bremser pga større og betre bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva dem er, har ikke papirene i nærheten akkurat nå, men bilen min har allerede bremser fra 3er 16v/vr6 så vil bruke dem. Det med G60 papirene er vel kun for å vise at karosseriet tåler kreftene. Men skulle tro at bremser som hører til motoren i 3er karosserier skal være gode nokk i 2er karossen som er lettere?

 

Merk at jeg har ingen erfaring med dette så ikke umulig at jeg tar feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjornar Kristiansen kan kanskje hjelpe deg her, han hjalp ihvertfall en annen godt på vei..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andre Folkedal sin Golf 2 ABF ble godkjent i vår, med likt oppsett som deg bare G60 bremser isteden.

Hadde da:

-Papirer på G60 ombyggning

-Papirer på 16V ombyggning

-Bekreftelse fra VW verksted at alle deler som trengtes og byttes, var byttet.

 

Altså, bremser/understell til 160hk, og motor 150hk var ikke noe problem.

5-bolt VR6 understell som du har vet jeg ikke hva de mener om..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet her blir vel da at jeg har 3er deler isteden for G60 da? For de finnest jo ikke papirer på i et 2er karosseri.

Så man må ha bekreftelse på at delene som står på bilen er i forhold til hva som står i papirene altså?

Tenkte at de sjekket det opp på biltilsynet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal si deg ein ting og det er at du er ikkje den eneste som har problemer med ombygginger hos bt. jeg holdt på å bygge om ein golf 1,6 l til g60 men de var så vrange å mente at jeg måtte ha papirere ifra møller på at disse karroseriene var like men møller har ikkje slike papirer. så da ble jeg forbannet å skrudde av alle g60 delene av 1,6l karrosen og klemte det flatt med traktoren å leverte det på høggern så kjøpte jeg ein golf 2 gti 1990mod edition one å hiver i g60 maskina i den å driter i godkjenning.

de svina skjønner ikkje at jeg prøvde å gjøre alt jeg kunne for å vise til at chassi er like jeg kontaktet selv vw tysland men de kunne heller ikkje hjelpe meg . jeg sier bare faen til regjering mi he i norge altså.

 

jeg kommer til å trø full gass neste gang jeg ser ein av de statens uvesen folka ikkje fan om jeg stopper.

 

mitt tips kjøp ein gti 16v ein løen ein å søk om å bruke denne somm donorbil å sleng over understell og fjern 2,0 merket på blokka og motornummer og ta ein tur på ei jernvaresjappe å kjøp utstyr til å banke inn nytt med 1,8 l motorkode....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du kommet noe lengre med denne saken???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei egentlig ikke, har ikke turt å vise meg med dem enda da jeg er redd dem stikker av med skiltene mine :) Men får prøve å sende inn en søknad iløp av vinteren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke dirrekte lurt og kjøre rundt uten godkjent motor? skulle du komme borti noe,uavhengig om det er din feil eller andres,så sliter du max om dem finner ut at du ikke har godkjent motor?

 

ville levert søknad fort jeg,siden du har papirer i orden? og skulle dem absolutt ikke godkjenne 5bolt og 3`er bremser så får du jo "bare" bygge om til G60bremser og 4bolt da :)

lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bevisest at det er motoren som var årsaken da. Har jo ikke noe å si om jeg skulle kræsje i 50 f.eks :) Men sender inn søknad iløpet av vinteren. Er satt på lager, så satser på det blir lite bulking :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke en større kopi av de forsjellene på g60 og "vanlig" golf? slik jeg kan se hva som står på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du dobbeltklikker på bildet så blir det endel større:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde glømt denne tråden, men siden ingen har kjøpt bilen slik den står nå, vurderer jeg å godkjenne den selv.

 

Legger inn noen dokument som PDF filer om noen flere skulle trenge dem :)

 

Kan sikkert scanne de andre jeg har om noen har behov for det.

 

Legger ved papir på ABF motor og bremser som tilhører motoren.

 

 

Om noen har utkast til søknad tar jeg gjerne imot det enten her eller på PM :)

Gjerne en som har blitt godkjent med lignende ombygging.

ABF.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten at mine bremser har samme spec som G60, bare med et bolthull ekstra. Sulle ikke by på noe problem da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.