Godkjenne Coilover men bilen er for lav

Anbefalte innlegg

Skal inn til BT om et par uker for å godkjenne Koni Coilover settet mitt.

Og etter de nye reglene så skal man kunne gå klar av noe som er 800mm bredt og 110mm høyt.

 

Slik den er nå så er den jo alt for lav. Jaja tenkte jeg, får heve den og godkjenne.

Tok en eske som var ca de måla til BT. Men bilen er fortsatt for lav. Selv på max høyde! : klø :

 

Motordeksel og eksos midt under subber så vidt.

 

Noen som vet hvor kritiske BT er til dette? Synes bilen ble skamhøy, men tydligvis ikke høy nok : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke er lang unna så går du vel i gjennom hos di fleste. Bare forhør deg først.

Ikke rart at di setter opp kravet slik som veiene ser ut i dag :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart at di setter opp kravet slik som veiene ser ut i dag :P

 

2x :)

 

Håper det ordner seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke er lang unna så går du vel i gjennom hos di fleste. Bare forhør deg først.

Ikke rart at di setter opp kravet slik som veiene ser ut i dag :P

 

Hehe ikke sant :)

Ja får håpe de ikke er helt firkanta når det gjelder dette reglementet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.

Og etter de nye reglene så skal man kunne gå klar av noe som er 800mm bredt og 110mm høyt.

 

Hvordan kan de forlange dette da det er flere biler som sliter orginalt, type sportsbiler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan de forlange dette da det er flere biler som sliter orginalt, type sportsbiler?

 

Aner ikke! Ville nå tro de fleste som senker bilene sine kommer under 11cm : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at hjulene skal over denne klossen også da;), så bilen blir jo "hevet" over den også. den klossen skal jo være som en fartshump.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iht reglene kan rulleomkretsen på hjulene øke med 5% ift orginalt. Dersom du har tilgang til å låne andre hjul kan du utnytte dette maksimalt og dermed få bilen litt høyere. Dersom bilen orginalt har 195/65*15 er rullediameter 1922 mm, dvs radius er 30,6 cm. rullediamer som er 5% større gir radius på 32,1 cm. Dvs 1,5 cm. Dersom du har hjul med mindre omkrets enn orginalt bør det i praksis være mulig å "løfte" bilen ca 1 cm på dette. Det kan være dette som mangler.

 

Husk også godt med luft i dekkene under visning og lite bensin på tanken. Det er heller ikke krav om deksel under bilen, så det kan fjernes under visningen.

 

Omregningstabell finnes på http://www.johsbjerke.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

husk at hjulene skal over denne klossen også da;), så bilen blir jo "hevet" over den også. den klossen skal jo være som en fartshump.

 

Klossen skal under bilen..

Når bilen står stille på alle 4. Blir en kloss på 11cm dratt under bilen, den skal da ikke subbe eller butti imot noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll på med luft, kanskje større hjul og ikke ta med all slags bagasje, basskasser m.m. :)

 

Synes det er utrolig drøy regel det her.... Hvert fall når man ser at de fleste biler bare blir lavere og lavere og det er fy fy fra staten mtp. suv. Dessuten så har vel ikke bt noe med å lage en slik regel selv om veiene har dårlig standard? Det er muligens for å slippe å forholde seg til den problem stillinga at man har fartsdumper som vanlige biler knapt kommer over men ikke en godkjent senka bil. Men det blir likevel feil pga. du får veldig mange serie produserte og lovlige biler som ikke kommer over den der som de MÅ godkjenne.... utrolig at de da kan kreve no sånt...

 

Så tror egentlig ikke du trenger å bekymre deg over at de subber litt i motordekselet... er du grei kar så ordner det seg sikkert, bare ikke vær push-over om det ikke skulle gjøre det.. men fortsatt, vær grei kar :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klossen skal under bilen..

Når bilen står stille på alle 4. Blir en kloss på 11cm dratt under bilen, den skal da ikke subbe eller butti imot noe..

 

Syns dette høres merkelig ut. Hvis dette er fakta, så er ikke nye Audi A4 godkjent for bruk på norske veier. Denne bilen har nemlig en bakkeklaring på under 11 cm originalt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klossen skal under bilen..

Når bilen står stille på alle 4. Blir en kloss på 11cm dratt under bilen, den skal da ikke subbe eller butti imot noe..

 

Hvis man leser denne veiledningen det kommer fra, så står det klart og tydelig at forhøyningen skal ha utforming som en fartshump. Det står også at den skal være 800 mm lang, og 11 cm høy. Det tolker iallefall jeg som at man skal kunne kjøre over en ganske skarp fartshump. Hva de enkelte trafikkstasjoner tolker på egenhånd, er en annen sak.

 

Dette er forøvrig inngående diskutert tidligere: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=109135&highlight=senking+11 og http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=107386&highlight=senking+11

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll på med luft, kanskje større hjul og ikke ta med all slags bagasje, basskasser m.m. :)

 

Synes det er utrolig drøy regel det her.... Hvert fall når man ser at de fleste biler bare blir lavere og lavere og det er fy fy fra staten mtp. suv. Dessuten så har vel ikke bt noe med å lage en slik regel selv om veiene har dårlig standard? Det er muligens for å slippe å forholde seg til den problem stillinga at man har fartsdumper som vanlige biler knapt kommer over men ikke en godkjent senka bil. Men det blir likevel feil pga. du får veldig mange serie produserte og lovlige biler som ikke kommer over den der som de MÅ godkjenne.... utrolig at de da kan kreve no sånt...

 

Så tror egentlig ikke du trenger å bekymre deg over at de subber litt i motordekselet... er du grei kar så ordner det seg sikkert, bare ikke vær push-over om det ikke skulle gjøre det.. men fortsatt, vær grei kar :D

 

 

Har jo større hjul en org så litt blir den jo hevet. Og luft skal fylles.

Er nok som Lars Olav sier her at hindringen er 800mm lang og ikke bred som jeg sa i tidligere post.

Som skal illustrere en fartsdump.

 

Virker mer fornuftig det i forhold til en "stokk" som er 80cm bred. Hvis denne hindringen er 80cm lang og 11cm høy med jevn overgang (som en typisk fartsdump) så burde det gå greit.

 

Hadde vært rart ellers da, som nevnt tidligere, flere orginale biler ikke ville klart denne hindringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som er intr. så ble coiloverne godkjent på torsdag.

Hadde time hos en hyggelig kar ved navn Pål hos Hønefoss Trafikkstasjon.

 

Sjekket tüv og 4hjulskontroll papirer, tittet litt på fjørene og dermed var det godkjent.

Enkelt og greit. Hele seansen tok vel 20min.

 

Hørte verken til denne "klossen" eller just. av lasteventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han jeg var hos sa at man skulle kunnne kjøre forover over den klossen, uten at hjula gikk over den ..

Altså ikke som en fartshump.

 

Men han var en grei kar, så det ordnet seg etter hvert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.