Ulyd i 5trinns 01e girkasse

Anbefalte innlegg

Da har jeg omsider fått satt inn S4 girkassa i bilen min å prøvekjørt. Ble veldig usikker på om det er noe feil med kassa eller om det er pga at jeg har girkasse fester og travers foringer i stål.

På 1. og 2. gir hørest alt greit ut, men på 3. 4. og 5. gir så er det en skikkelig gnagelyd fra kassa, man hører liksom at dreva gnager på hverandre, dette er fra tomgang og opp til ca 4000 o/min.

Lyden forsvinner altså gradvis fra 2500-4000.

Lyden er veldig høy inni bilen, vet ikke om man hører noe fra utsida.

Mener å ha sett et eller annet sted at dette er et problem på 01e men aner ikke hvor det var, eller om jeg husker rett..

Takknemlig for alle tips ettersom Våler nærmer seg med stormskritt...

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg har samme lydene i min 01e, 6trinns kasse (Som jeg monterte i vinter). Skumle gnage/rasle lyder opptil ca 3500-4000 ved belastning, men ingenting over dette. Motor og gir sitter stumt montert og null isolasjon/gulvtepper.

Jeg var også litt bekymra i førsten, men min kasse holdt nå ihvertfall 20 runder på Nürburgring og 100mil på veien hjem igjen forrige uke. (uten at lydene ble noe bedre eller værre:) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg har samme lydene i min 01e, 6trinns kasse (Som jeg monterte i vinter). Skumle gnage/rasle lyder opptil ca 3500-4000 ved belastning, men ingenting over dette. Motor og gir sitter stumt montert og null isolasjon/gulvtepper.

Jeg var også litt bekymra i førsten, men min kasse holdt nå ihvertfall 20 runder på Nürburgring og 100mil på veien hjem igjen forrige uke. (uten at lydene ble noe bedre eller værre:) )

Hørest bra ut (eller de gjør vel ikke det) da får vi tro den holder for meg også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.