#1 Skrevet Mai 26, 2008 Lurte på om noen hadde lengden på den nye skilttypen i hodet (målt i millimeter), den med flagget på altså. Har størrelsen forandret seg siden 1985 i det hele tatt? Var og kikka litt til noen naboer, men ingen hadde den nyeste typen og selv om jeg regner med at dimensjonene er nokså standardiserte de siste årene er jeg nødt til å være helt sikker Så om noen hadde nøyaktig millimetermål på lengden hadde jeg vært meget takknemlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2008 Der var hvertfall forskjell på de gamle skiltene. De som hadde ett 1 tall eller mer hadde vel smalere skilt enn de uten. Men nå er det vel bare 1 standard størrelse tror jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2008 Nye typen er 11 cm høy og 52 cm bred mener jeg Gamle hadde variabel bredde, men ca 48-52 cm.. Samme høyde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2008 1. For kjøretøy som registreres for første gang eller som bytter kjennemerker etter 1. januar 2002 gjelder følgende: 1.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 52 cm bredt og 11 cm høyt. 1.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 34 cm bredt og 21 cm høyt. 1.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt. 1.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 22 cm bredt og 15,2 cm høyt. 2. Bestemmelsen tillates ikke fulgt før 1. januar 2002. 3. Bestemmelsen tillates fulgt fra 1. oktober 2001 for bil som omfattes av § 39-9 nr. 1 tredje ledd. 4. For kjøretøy som er registrert eller har byttet kjennemerker før 1. januar 2002 gjelder følgende: 4.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 11 cm høyt og maks. 52 cm bredt. 4.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 21 cm høyt og maks. 34 cm bredt. 4.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 8 cm høyt og maks. 34 cm bredt. 4.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 15,5 cm høyt og maks. 22 cm bredt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...