#1 Skrevet Mai 26, 2008 Har nå starte bilen for første gang siden i fjor, og fikk meg litt av en overraskelse når jeg testet at alle pærer fungerer. Retningslysene blinket veldig sakte og med utrolig ujevn gange selv på nødblinken så var det svært uregelmessig takt. Skrudde av bilen og sjekket nok en gang at alle pærer fyllte sin funksjon. Når jeg så skulle teste engang til så lyser bare indikasjonen på at retningslyset/varsel lyset er på, men ingen ting skjer. Hvor sitter reelene på min bil? Fant bare ett og noen sikringer på førersiden i vannkassen. Det eneste jeg fant stod det følgende på: "Wisch-Wasch-interv.Steuerg" Hella SWG 003062-02 431955531 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2008 Det releet du har der er ihvertfall til intervallviskeren.. På mange biler sitter blinklysreleet rett bak instrumentpanelet. Hadde slike problemer på min gamle Skoda, da var det en jordingsfeil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2008 Da får jeg prøve å finne ut av hvordan man demonterer dette. Prøvde å finne ut litt informasjon i en haynesbok, men for meg som ikke skjønner en dritt av teknisk english så var det værre. Tar turen til møller i morgen og bestiller ett av hvert reele. Da man like så gjerne kan bytte alle når man først har demontert dashen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2008 Lysene foran på disse gamle bilene er jordet med kabelsko som sitter rett på rammevangene. Her er det bare nødt til å bli dårlig kontakt ettersom årene går. Hadde massive problemer med å få noe som helst lys - være seg blink- eller hovedlys - da jeg henta 1975-Golfen min i Molde i sin tid (etter ørten år uten bruk). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2008 Alt annet lys fungerer, er bare nødblink/retningslys som streiker. Så da satser man på at Møller klarer å skaffe klenodiet noen reeleer:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2008 Er jo greit å begynne med det enkle, ja. Releene er jo standardgreier som går til flere biler. Det blir verre om du trenger lysbrytere (eller brytere i det store og hele). Ofte er det dårlig kontakt i sokkelen til frontblinkerne og i clusteret til baklysene, slik at du får litt flere steder å sprøyte elektrorens;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2008 Det er sant, så da krysser man fingrene og ser om en tur til møller hjelper på problemet:) Skulle det være en bryter eller lignende så får man be til høyere makter om at det finnes en dele der ute i Norge ett sted som er villig til å ofre noen deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2008 Hvorfor dra til Møller for å få et dyrt rele, når du sikkert kan få 2-3 stykker gratis på hoggeren, evt. kjøpe nytt på Biltema til under 50-lappen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2008 Nei si det. Møller er vel ett helt greit sted å handle deler innimellom. også er jeg såpass heldig at jeg desverre er uten transport middel for øyeblikket. Og det er lettest for meg å velge den lokale møller butikken fremfor å ferdes helt til Alnabru med buss etter jobb for så å ikke rekke høggerns åpningstider. Når jeg går på bussen på Lørenskog så tar det vel ca 45min å nå min lokale Møller sjappe på Hvam, og det beste er at jeg slipper å byttebuss. Biltema er også uaktuelt, da det tar meg 10min til Møller (om en sjenerøs sjel skulle finne tid til å svippe meg innom i lunsjpausen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2008 Da har man fått bestillt seg retningslys relee og nytt relee til intervallviskeren. Så da får man vente til i morgen med å se om det er synderen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...