#1 Skrevet Mai 26, 2008 Har montert bosch 044 pumpe i tanken på min 2,2t. men etter oppstart synes jeg den bråker mye, hører den godt utenfor bilen når motor går på tomgang, er det normalt? en annen ting er at bilen begynner å jukse på turtall ved maks pådrag, akkurat som den får for lite bensin.. det er på samme side som strømtilførsel at trykkside på pumpa er ikke sant? mens den andre siden med større "utløp" er sugesiden? vist ikke har jeg reversert hele greia her.. den gikk helt fint før den originale pumpa røyk og jeg skiftet over til 044: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2008 Ny eller brukt 044 pumpe? Høres jo nesten ut som du har blitt lurt hvis den er brukt Skal jo bråke litt mer , men den skal iallefall levere varene...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2008 044 pumpa bråker mye mere en orginal, men om den høres utenfor bilen vet jeg ikke da jeg har litt grov eksos. Stemmer det du skriver om suge og trykkside. Skal vel ikke være mulig og koble så mye feil untatt + og -, noe som faktisk var helt ulogisk mtp. farger på ledningene på min bil. Stussa no jævlig på det. Men da hadde den vel ikke gått i det hele tatt hvis ikke trykket i tanken presser bensin tilbake via retur... hmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2008 Min 044 pumpe høres også utenfra bilen når den står på tomgang. dog har jeg vel ikke all isolasjon som skal vær der... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2008 selv eg hører min 044 pumpe med 3" eksos. så de bråker mye ja, men man merker ikke det hvis man har sportseksos med litt lyd i ;-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2008 044 pumper kan bråke litt, men uansett så er det viktigste her å sjekke at du får nok bensin! Få det sjekket med en bredbåndslambda og evt også en bensintrykksregulator. Magert = dyrt........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2008 okey, da vet vi at den bråker.. så må jeg få sjekket bensin da, har en bensintrykkregulator med trykkmåler på, men uansett blir det ikke noe problem før godt ut på registret med full gass hele veien. så vanskelig å se på den inne i bilen, må vel ha bredbåndslambda da, og den må kobles til ett sånt a/f meter som jeg har inni bilen? hørtes dyrt ut det? uansett 10 ganger billigere enn å havarere motor da.. en ting til. det der med fargene var jævli ulogisk ja, spessielt for meg som er elektrikker, så jeg koblet med en gang gulgrønn på minus.. dette var da selvfølgelig galt, (rart system tyskerne har) så jeg reverserte bensin fra filteret og tilbake til tanken først i noen sek.. kan pumpa da tatt skade av det? og er det mye tap i banjokoblinger? blir jo noen 90gradere med banjo igjennom systemet der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2008 okey, da vet vi at den bråker.. så må jeg få sjekket bensin da, har en bensintrykkregulator med trykkmåler på, men uansett blir det ikke noe problem før godt ut på registret med full gass hele veien. så vanskelig å se på den inne i bilen, må vel ha bredbåndslambda da, og den må kobles til ett sånt a/f meter som jeg har inni bilen? hørtes dyrt ut det? uansett 10 ganger billigere enn å havarere motor da.. en ting til. det der med fargene var jævli ulogisk ja, spessielt for meg som er elektrikker, så jeg koblet med en gang gulgrønn på minus.. dette var da selvfølgelig galt, (rart system tyskerne har) så jeg reverserte bensin fra filteret og tilbake til tanken først i noen sek.. kan pumpa da tatt skade av det? og er det mye tap i banjokoblinger? blir jo noen 90gradere med banjo igjennom systemet der... Ja da var det ikke bare bilen min som var rar og hadde gul/grønn til pluss. Er trikker selv så var helt feil for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2008 Jepp, 044 pumpene bråker . Nå har jeg riktignok en Kina kopi, dvs M14 hull i bunn. Disse pumpene trekker mye mer strøm enn den originale, så du kan få problemer med at de originale kabelsko-koblingene (som sitter i tanken under lokken) blir for dårlig. Jeg måtte lodde fast lederene, ellers fikk pumpen for lite strøm. Det er ikke noe bensin-flow problem med M12 banjo kobling i toppen. Min pumpe flow'er over 200liter pr time @ 5bar & 12,3volt, i retur til tanken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2008 aha.. kanskje det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2008 Velkommen til 044 støy klubben. Har prøvd 2 stk forskjellige nye orginale 044 pumper på min, og begge bråker mye montert under bilen. Jeg hører også at pumpa kan variere litt summe lyd, spes på tomgang. Men har nå kjørt et år med flotte AFR tall, og null problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...