#1 Skrevet Mai 26, 2008 Hei. Om 10.000 km skal reg reima med tilhørende deler byttes på min 99 mod Passat TDI. Så jeg lurer på hvor det er billigst? Hvordan blir det med garanti osv hvis et annet verksted enn merkeverksted utfører jobben? Mye å hente på å dra til søta bror? Forslag mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2008 hmm.. Du får samme garanti på et annen verksted som hos møller. Og til halve prisen. City bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2008 Hør med biltrend:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2008 Har sendt en e-post forespørsel til VW i Kiruna, så får vi se hva prisen lander på. Noen som vet om andre verksted i kiruna som kan utføre jobben enda billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2008 Har sendt en e-post forespørsel til VW i Kiruna, så får vi se hva prisen lander på. Noen som vet om andre verksted i kiruna som kan utføre jobben enda billigere? La meg høre fra deg vist du får svar:) har sendt rundt 5 mail til kiruna,men aldri fått svar: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2008 Billigste alternativet er Finland, iom at det er litt vel langt for dere, så tror jeg det er likegreit å sjekke med de lokale, som nevnt ovenfor. Sist jeg sjekket, så var det ikke store forskjellen på Sverige og Norge, iom at vi har rabatter i Norge... Sjekk med dine lokale, da slipper du mye kjøring også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2008 Man bør vel holde seg til venns med alle, både merkeverksteder og andre verksteder. Mange sverger nok til "mobilitetsgarantien" og bruker merkeverkstedet hele tiden. Men det er vel mest de som ikke skrur sjøl. Derimot vi som skal finne ut alt og vet at sjølgjort er velgjort, vi bruker vel bare verkstedene til garantirep., EU-kontroller og når vi ikke finner en annen løsning... Dersom du bor i Ramsund, så er alternativer Harstad. Der er jeg temmelig kjent med forholdene. Auto Nord i Harstad har de siste årene skrudd mye på VW/Audi. Mange av de ansatte eier faktisk slike biler i tillegg... Det er litt forskjell på motorene, så man kan i utgangspunktet ikke sammenligne priser sånn uten videre. Dersom registerreima skal byttes for første gang, så trenger man kanskje ikke å skifte vannpumpa. Andre gang reima skiftes, så bør vannpumpa absolutt skiftes. Det gir den ene variasjonen i pris. Den andre er om det er silikonstrammer og om denne må skiftes. Det er en ekstra utgift på ca. 1500 kr. Pris på Auto Nord i Harstad: 5500 - 7000 kr. - der siste pris er med silikonstrammer, men begge prisene er med skifte av vannpumpe. Auto Nord har tlf 770 00780 For ordens skyld så har Johnsen Bil tlf.: 770 18600 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2008 Ringte Johnsen i dag. 7850,- for bytte av reim og vannpumpe. Ikke så ille som jeg hadde forestilt meg. I Kiruna skulle dem ha 6700,- NOK for samme jobb. (7900 SEK). Det er forresten andre gang reima skal byttes, da telleren nærmer seg 180k. Må tenke litt på saken. Hva slags rabatter har vi på Johnsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2008 Hva slags rabatter har vi på Johnsen? Ingen meg bekjennt iværtfall: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2008 Transportsentrum oppmed flyplassen. Super service, kjapp å jobbe og bra pris. Tlf 476 10 500 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2008 Spare ikke mye på å dra til Kiruna, greit selve reperasjon blir billigere. Men garantien? skal du dra som ei skumil frem å tilbake til svenskan når nåkka skjer? Vet ikke kossn det fungere om det e org.verksted i utlande. Evnt. når man først e i sverige, så går det garantert en del laken på bolaget + div.andre svenske fasiliteta. Nja...skeptisk. Nei, kom til mekonomen (reklame:D). E vel 3års garanti på delan mene æ, så e vi flink i tillegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2008 Hva gjøres på longlife service? Hva skifter de osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 30, 2008 Hva gjøres på longlife service? Hva skifter de osv? akkurat samme som vanlig service, bare at man kjører på en annen olje som "varer" lenger. Men longlife er noe drit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2008 Okey thanx! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2008 Nja, longlife er litt mer enn vanlig service. Bremsevæske, olje som skal "tåle" langtids intervaller, alt av filter etc. Klargjøring for en bil som skal gå i et lengere tidsrom uten service m.a.o, så har du jo 30, 60, 90`km intervaller Selv anbefaler jeg å skifte olje oftere uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2008 Nja, longlife er litt mer enn vanlig service. Bremsevæske, olje som skal "tåle" langtids intervaller, alt av filter etc. Klargjøring for en bil som skal gå i et lengere tidsrom uten service m.a.o, så har du jo 30, 60, 90`km intervaller Selv anbefaler jeg å skifte olje oftere uansett. okei, i det jeg ser på service skjemane på jobb så er det kun oljen som er forskell. men ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 31, 2008 Du tar jo ikke en helt vanlig service på en bil som skal ha longlife service. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 3, 2008 Har hatt en skikkelig ringerunde rundt om i distriktet nå. Og kommet opp med følgende priser for skifte av registerreim og vannpumpe inklusive arbeidstid/deler: - Autonord Harstad - 6280,- - Mekonomen Harstad - 6047,- - Evenskjær Maskin og Rekvisita - 5700,- Alle er autoriserte verksteder, så garanti skal vel ikke være noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...