demontere fronten på audi a4 b5 (for å bytte ac reimhjul).. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Skulle bytte skliplaten på audien (2001 mod, 1,9 tdi) ettersom den gikk på en smell i vinter..

Da jeg tok den av så jeg at det lå et reimhjul opppå platen. Jeg har hørt noen knirkelyder fra motoren i det siste og nå fant jeg altså dette hjulet liggende løst.. Etter en liten sjekk av delenr viser det seg at det er hjulet fra kjølemiddelkompressoren, eller ac`n på godt norsk. Jeg er sikkert heldig som ikke fikk fullstendig ras grunnet reimer og løse hjul som har viklet seg inn i f.eks. regreima. Parkerte heldigvis bilen etter at det begynte å komme klunkelyder i stedet for knirkelyder.

Finnes det Haynes bok for slike biler? Noen som har tips til hvordan lettest ta av fangeren slik at jeg får byttet reimhjul?

Er dette reimhjulet til ac`n noe som pleier å ryke eller? Synes det var litt rart i grunn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste måten å ta av fangeren på er å ta de 3 torx skruene + en 10 mutter på hoved festene til fangern, ta av platen under motoren, ta så festene i hjulbuen. å trekk fangeren mot deg:) Enklere blir det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke verre enn det nei..

Noen som har opplevd at dette reimhjulet faller av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, akslingen på min ac pumpe knakk rett av på gammle bilen, ganske dyre desse pumpene!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er hjulet og selve pumpen i en del? Jeg hadde håpet at dette bare var en bolt som hadde løsnet med fåfølgende "hjul-detter-av" syndrom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er reimhjulet som lå oppå skliplaten:

IMAG0032.jpg?t=1212093373

Noen som kjenner det igjen? Hvor skal det sitte? Er dette festet utenpå noen av de andre reimhjula?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn at du er klar over det.

Du kan løsne skuene på kompressoren å senke den ned, da slipper du å ta fram fronten:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kjenner til hvor det hjulet på bildet sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.