Hvilke produkter skal jeg velge innenfor Meguiars??

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Har prøvd å søke litt om hva jeg skal velge men er nevnt så mange forskjellige produkter at jeg blir litt blank..

 

Så da spør jeg bare allikevel:

 

Jeg har da en svart bil og en Blå metallic, og disse har jeg tenkt å få vasket og polert. Se under hva jeg vil utbedre:

 

-Vasking (hva anbefales, Har hørt noe om 2 bøtte prinsippet, men ikke hva det vil si)

-Fjerne mange asfaltnupper (clay?? eller andre ting)

-Fjerning av vannrester før polering?? (hvilke kluter)

-Fjerne lette riper (rubbing??)

-Fjerne noen merker etter at jeg kom borti et rekkverk (ser ut som noen fine riper men er liksom blitt litt matt der)(rubbing?? )

-Få frem glansen

-og et beskyttende lag til slutt.

 

Og nevn gjerne hvem av de produktene du evt skulle nevne trenger å påføres med maskin eller for hånd og hvilke pads o.l. og om det ska påføres med litt makt eller bare lett polering.

 

 

Er veldig blank på dette med hvilke ting til de enkelte voks/rubbing produktene osv :) Men håper jo på å få litt mer peiling ved hjelp fra dere som kan dette..

 

Håper noen kan gi meg en fin handle liste på ALT av det som trengs for å gjøre dette..

 

 

Mvh

Bjørn-Tore

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo litt tid til overs her, så kan jo komme med noen erfaringer til deg:

 

Til vasking finnes det masse fancy, men etter min mening, om du bare er litt over gjennomsnittlig interessert i dette, så holder det LENGE med to store bøtter. Prøv å skaff deg to skikkelig store bøtter som tar mer enn den vanlige 10-liters vaskebøtta. Vaskemiddel finnes det jo ett hav av, men megs har noen fine, autoglym sin er heller ikke så værst. Selv bruker jeg alt fra autoglym til turtlewax sitt vaskemiddel. Bruker ikke turtlewax sitt på nypolert bil, da jeg mistenker at turtlewax sin ikke er like "snill" som autoglym sin. Kan legge til at du MÅ kjøpe deg en vaskevott. Jeg har den av mikrofiber som megs produserer, og er strålende fornøyd. Dette for å forhindre flere riper i bilen din.

 

Etter du har vasket bilen din GODT med asfaltfjerner og det som beskrevet over så kan du claye bilen din. Tørker fort av hele bilen så det ikke legger seg noe støv på bilen.

Her har du produktet du trenger: http://www.autogeek.net/meguiars-smooth-surface-clay-kit.html

Her får du med det du trenger, samt en forklaring hvordan ting gjøres.

 

Når det kommer til tørking av bilen vil jeg på mitt sterkeste anbefale denne. Men jeg vil og anbefale å bestille 2 stk, da det er greit å ha en helt tørr å gå over med helt til slutt. Koster ikke all verdens.

 

Å rubbe bilen er jo ett helt emne for seg selv. Vil anbefale tråden som er nevnt over her av Kristian. Men for deg som har VW (som har veldig hard lakk) vil jeg på mitt sterkeste (enda en gang) anbefale deg å kjøpe denne fra Menzerna og denne for å gå over med til slutt (får å fjerne matthet etter powergloss) Powerglossen er såpass "hard" at lakke blir litt matt, men det fikser 106FF uten problemer.

 

Begge disse produktene krever maskin, og til oss "amatører" vil jeg anbefale den tohodede poleringsmaskinen som biltema selger. Pads'ne som følger med er helt ubrukelige, men dette selger scandicshine nye som passer til denne maskinen.

 

Det siste avsluttende laget har jeg rett og slett ingen anbefaling å komme med. Bruker selv megs NXT-wax, og resultatet blir knall det, men skal kjøpe ett produkt som passer til maskin, noe som NXT ikke gjør.

 

Håper dette var litt oppklarende

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja.. Takk for masse god og fyllende info.. må nok gå til innkjøp av den maskinen som biltema selger ja..

 

Men noen som har link til en norsk side hvor de selger meguiars o.l...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sørg for å få deg en kanne med MG Yellowax ;) som avsluttning/beskyttende lag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe i norge når du kan kjøpe fra autogeek for 1/3 av prisen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe i norge når du kan kjøpe fra autogeek for 1/3 av prisen? :)

word, langt under det også!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe i norge når du kan kjøpe fra autogeek for 1/3 av prisen? :)

 

Adressen er ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å regne med 25% moms pluss tollbehandlingsgebyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kjøpe i norge når du kan kjøpe fra autogeek for 1/3 av prisen? :)

 

Fordi bestiller du fra autogeek tar der jo gjerne 3-4 uker før du får varene. Og hvis du bare bestiller ett par ting, blir frakten såpass dyr at man heller tjener på å bestille fra Norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må da ha vært maks uheldig om du ha måttet vente i 3-4 uker, tok 5 dager for meg.. Og du skal bestille veldig lite for at det ikke skal lønne seg altså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.