Klimaanlegg blåser ikke kaldt nok

Anbefalte innlegg

Som topic sier, får det ikke kaldt nok i A3en min.. Er det jeg som trykker feil, det er bare til å trykke ned tempen og trykke auto? Eller må jeg trykke på noen andre knapper, er så mange der..

audia3010.jpg

Denne klimaen har jeg.

Om det er noe galt, hva kan det da være? Dyr reperasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står Econ på? prøv å skru av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den står av...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med den pila som går i ring for å si det sånn, den med en A inni?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo ikke være så rent lite brukervennlig den AC'n som audi har.. Så er nok neppe brukerfeil, tipper at det må etterfylles AC-veske. Er bilen gammel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med den pila som går i ring for å si det sånn, den med en A inni?

Den knappen er for å kun bruke luften inne i bilen og ikke slippe inn ny luft.

Greit å ha den inne når du er inne i en tunell eller kjører forbi en bonde med dritt lukt:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være bare å sette på ønsket temperatur og sette igang ja.

Jeg kan såfall oppleve at ansiktet blir MEGET kaldt, om jeg har dysene rettet mot meg.. Så vist den ikke blåser kald luft på LO eller 18, så må du etterfylle gass/væske ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kolega av meg, sliter med det samme blir ikke kaldt så sendte bilen på garanti/service de fylte veske men 1 uke seinere var det ikke kaldt igjen. Kanskje en vanlig feil på A3 8P ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd du bor langt unna øystein. skulle ha fylt på og funnet lekkasjen for deg til en billig penge:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kolega av meg, sliter med det samme blir ikke kaldt så sendte bilen på garanti/service de fylte veske men 1 uke seinere var det ikke kaldt igjen. Kanskje en vanlig feil på A3 8P ?

Siden væska har gått av første gang så er det en lekkasje på anlegget, må finne den før du fyller på ny. letteste er å trykkteste det med nitrogen.. skal som regel høre den når det kun går en uke etter fylling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbudet Joachim Holtlien, men blir jo litt stress ja:) fylle på væske da altså ja.. Av ren nysgjerrighet, vet du Joachim hvilken væske dette er? Takk for hjelpa folkens:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at det siver ut kuldemedium, for å unngå dette må AC slåes på med jevne mellomrom på vinteren, for å få smurt pakninger. Væsken bør ikke etterfylles, derimot bør systemet vakuumeres, og fylles på etter vekt.. en jobb som koster rundt 2000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er normalt at det siver ut kuldemedium, for å unngå dette må AC slåes på med jevne mellomrom på vinteren, for å få smurt pakninger. Væsken bør ikke etterfylles, derimot bør systemet vakuumeres, og fylles på etter vekt.. en jobb som koster rundt 2000,-

Sant det du sier der kim at det må vakuumeres og fylle etter vekt. tipper du skal ha på 1100gram + 50 (det som er vanlig). Vet ikke helt åssen det er med så ny bil. står en plass under panseret ditt;) R134A heter kuldemediumet som du skal ha på bilen din øystein. Men husk og trykktest det og finn lekkasjen før du fyller på. ellers så kaster du penger ut av vinduet: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aaah.. derfor gamlingen altid fortalte meg at den måtte skrus på av og til :) alt jeg lærer! Jepp skal huske og trykkteste. Bare spør for jeg lurer jeg, kan det være noe annet som som er galt, eller er det helt sikkert dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. litt vanskelig og forklare. Først ser du om AC kompressoren din går.

hvis ikke:

Under panseret en plass (tipper den sitter under ved venstre vindusvisker på et stål-rør) sitter det en lavtrykks-pressostat som er en sikring for AC kompressoren din. Den gjør at kompressoren ikke begynner hvis du mangler kuldemedium. hvis du kortslutter den så starter sikkert kompressoren. lask den over med en kabelbit elns.(ikke la den gå mer enn at du ser at den starter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Førresten skal ikke på våler neste helg da? mye enklere og vise der:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :) Skal ikke på våler nei..men takk for forklaring:) får svippe innom et bilverksted en dag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller send en melding melding en gagn du har tenkt deg nedover mot stavanger. Tar ikke lange tiden å få sjekka AC anlegget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei,takk for tilbudet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.