bremsene til urs4 er helt vrak. -Har bestemt meg for vilke bremser jeg skal ha:)-

Anbefalte innlegg

oppdaterer tråden min til noe annet.

gikk for settet til KRB.

 

 

bestemte meg for og kjøpe nye bremser foran siden mine er helt mongo:) alt av interesse. post linker osv, eller vist du har noe brukt/nytt og selge:)

prisklasse er vell rundt 10 lapper. men helst noe mindre

s6 bremser går også ann:) kom med tips. haster litt siden jeg ikke har bil og kjøre på nå. hehe

 

 

 

Den opprinnelige tråden ligger hær:)

gjelder en 93 mod 2,2T

 

var ute og kjørte i dag. også hørte jeg et smell foran i bilen, men så tenkte jeg at det var en stein som ble kastet rundt i hjulbuen og det ble glemt. og når jeg skulle bremse hadde jeg kansje 10% bremsekraft igjen, og det var ikke så morsomt kan du si:s kunne trykke pedalen helt inne. men neste gang jeg bremset var bremsene tilbake for fult. og slik fortsatte det frem og tilbake. bremsene virket, bremsene virket ikke. og alt ser helt fint ut egentlig.

ingen feilmelding kom opp eller noe

 

hva kan det være? ble litt bekymret: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bremserør/ledninger for lekkasje...

 

Sjekk også "bomben". Henger under ramma, like ved ABS-enheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket for lekkasje. har ikke mistet en dråpe. men har ikke sjekka bomba.

 

vist det er noe med bomba, hva kan det være da? hva skal jeg sjekke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med motor av. Pump bremsepedal. Med god "bombe" bør man klare minst 15 pump (minimum 10) før det blir hardt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska stikke ut og teste det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bomba er heilt fin den. pedalen blir hard etter en 4-5 trykk. men så plutselig kan jeg trykke pedalen heilt i bunn igjen=s

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte først på servopumpen din......men stemmer ikke med symptomene. Den gikk nemlig på min S4 mens jeg skulle parkere. Måtte virkelig STÅ på pedalen for å få bremset bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bomba er heilt fin den. pedalen blir hard etter en 4-5 trykk. men så plutselig kan jeg trykke pedalen heilt i bunn igjen=s

Hvis pedalen blir hard etter 4-5 trykk kan bomba di være gåen. Bør tåle minimum 10 trykk. Men det kan jo være noe annet som er problemet her siden pedalen går i bunn av og til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja den slipper liksom. når jeg trykker inn pedalen er det nesten helt forskjellige "følelser" hvær gang jeg pumper. merkelig. heh. men får ta en sjikkeli sjekk i mårra:) blei litt sånn kjapt i dag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går pedalen helt i bunn hvis du tråkker pedalen sakte inn?

 

bilen til brodern (100 Quattro) måtte du "hugge" på pedalen får å få bremser, tok du sakte så gikk den rett i bunn..

 

 

der var det bremsepumpa som var gåen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en skummel feil som oppstod når ABS'en var ute av drift når jeg manglet sensorer foran, og da ble pedalen steinhard den første gangen jeg brukte den, men ble fin og myk igjen den andre gangen. Hos deg kan det synes som at noe gjør at det må pumpes ut endel væske før de funker, uansett noe du bør finne ut av før du kjører stort mer!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gylden mulighet til å få skiftet bremseveske, og luftet systemet skikkelig... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da sett litt mere på saken.

 

det er høyre bremsen foran som det har skjedd noe med. resten fungerer vistnok helt fint. men det forklarer ikke hvorfor jeg mistet all bremsekraft akuratt når det skjedde?

 

bremsen er fin og hard etter et par trykk. men vist jeg trykker hardt så klarer jeg og trykke den alt for langt inn mener jeg

 

 

det rister i rattet ved bremsing, knirker i rattet når jeg svinger helt om, når jeg trykker bremsen litt inn når jeg kjører kommer det ulyd fra bremsen (høyresiden foran) så alt er egentlig forplantet til høyre

 

bilen skal på bukk i morgen og sjekkest grundig. ble litt travelt i dag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klarte ikke og vente til i morgen. angrer ikke heller egentlig. var vaktisk en så stor bagatell som lite bremseklosser. men d må ha vært noe galt med den bremse klossen. er den innerste klossen på høyresiden som var så og si helt ned til ståled, men det manglet en stor bit.. mens resten var helt fine. og alt er byttet samtidig.

 

det smellet jeg hørte var sikkert en bit bremseklosse som løsnet og ble slynget rund i hjubuen vist det går ann?

 

men kan noen ha en formening om hvorfor bilen ikke bremset i det hele tatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svarer meg selv=P : grunnen til at det ikke bremset er fordi at hele bremsebelegget dro i et smell. og da ble det ei stor glippe mellom klosse og skive, så jeg måtte pumpe for og få den ut til skiva:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du fant det så kjapt! :D

Er det bare meg, eller er det flere enn vanlig som mister bremsebelegg nå for tiden? Jeg hadde samme problem på cabben, bortsett fra at jeg fant det ut da sommerhjula skulle på og jeg sjekket beleggene samtidig; masse belegg, men det hadde løsnet fra plata!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HER STARTER DEN NYE BREMSETRÅDEN

 

 

 

 

det kan godt hende. skjedde også med en kompis av meg!

 

 

men nå har det seg slik at ufobremsene mine er pill råtne! 4 bremseklosser foran vet jo alle. 4 forskjellige slitasje "dimensjoner". alle klossene var ulike! og ikke nok med det. den ene lufte nippelen knakk! og ufoskiva på høyresiden har det kommet kast og riller i pga at bremse SYLINDEREN har klemt skiva. ingenting i mellom. kun kalipteret. så den var skjeiv og masse dritt.

 

men fortvil ikke:p hehe. blir enten s6 bremser eller noe annet snax:D lager meg en ny tråd om dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal leggest til at jeg kjører hvor som helst for og hente:D hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbein fra en '94 S4 eller senere S6 er nok den greieste oppgradderinga. Men de er ikke så lett å få tak i.

 

Ellers er det mange som har bremsekit til disse. Bl.annet 034motorsport.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var det jeg håpet mest på og finne men det er ikke så enkelt=/

 

er det noe som har kjøpt kit fra 034 som vet ca hva det koster og få det til norge?

 

og er det billigere i sverige? vist ja nevn noen sider. kjører til sverige for et godt ord:)

 

er egentlig ikke så mye inn i bremseverden enda. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter iherdig og søker ,har funnet noe småtteri men er ikke sikker enda

 

noen andre må da ha litt og si?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med kittet til krb? disse passer vistnok rett på ufo beina, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=114352

hadde vi fått dette til gruppekjøpspris 11 000 for 330.. sitter selv iherdig å tenker på dette. møkk lei av risting under oppbremsing, og nye ufo'er er UAKTuelt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har snakket med de ja:) på onsdag kommer settet. er det som jeg har planer om vist ingen kommer med noe annet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det flere enn vanlig som mister bremsebelegg nå for tiden?

 

En av bremseklossene mine bak knakk på midten etter en oppbremsing.. trygt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du fikk settet for gruppekjøpspris eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.