Borre ut bolter på caliperholder A4?

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen av dere kan hjelpe meg litt her. Driver og skal bytte bremser bak nå på min -98 A4 1.8T, men har støtt på et lite problem. Boltene som holder caliperholderen bruker jo 8mm bits i steden for vanlige bolthoder, og pga plassen bak der får jeg ikke brukt skralle uten forlenger å har dermed ødelagt vinklene inni. Hva er enkleste måte og få løs caliperholderen på da? Bruke vinkelsliper og kappe vekk mutterhodet, eller er det en måte en kommer til og kan borre det ut bak der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei!

 

Kommer du ikke bedre til hvis du løsner støtdemper bak nedre feste?

da er det vel plass til en skralle eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei faktisk ikke, problemet er at boltene sitter så nært bærearmen/opphenget at hodet på skralla tok borti der. Så jeg må borre ut boltene nå i og med de er ødelagt, så derfor lurer jeg på beste måten og få til dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok å borret mine ut på en coupe jeg hadde, funket fett det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du da? Får jo ikke plass til en bormaskin på innsiden av min vil jeg tro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveis på en bolt med 13mm hue på den ødelagte unbrakobolten, da slipper du å borre den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva brukte du da? Får jo ikke plass til en bormaskin på innsiden av min vil jeg tro

 

brukte drill med borr litt mindre en skrue dimensjonen å borret et hull å brukte et borr med omvendte gjenger etter på å da kom den lett ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marinér i 5-56, varm godt med propanbrenner, også tar du tak på bolthodet med en rørtang hvis du får plass. Løsne med ett bestemt kakk med sleggehammer. Varme er alfa-omega her, løsner lett som bare det etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget til Sigmund! Har selv vært borti den bolten der, og klarte å ødelegge sporene på samme måte som du har gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Insex bolter blir runde går det som regel greit å banke inn Torx-bit som er hakket større.

Hvis ikke dette fungerer så er varme veien å gå, ev. sveise på en bolt.

Boring går også greit hvis det er vanlig 8,8 kvalitet (typisk orginal VAG).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.