#1 Skrevet Mai 27, 2008 Hei, håper noen av dere kan hjelpe meg litt her. Driver og skal bytte bremser bak nå på min -98 A4 1.8T, men har støtt på et lite problem. Boltene som holder caliperholderen bruker jo 8mm bits i steden for vanlige bolthoder, og pga plassen bak der får jeg ikke brukt skralle uten forlenger å har dermed ødelagt vinklene inni. Hva er enkleste måte og få løs caliperholderen på da? Bruke vinkelsliper og kappe vekk mutterhodet, eller er det en måte en kommer til og kan borre det ut bak der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2008 hei! Kommer du ikke bedre til hvis du løsner støtdemper bak nedre feste? da er det vel plass til en skralle eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2008 Nei faktisk ikke, problemet er at boltene sitter så nært bærearmen/opphenget at hodet på skralla tok borti der. Så jeg må borre ut boltene nå i og med de er ødelagt, så derfor lurer jeg på beste måten og få til dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2008 jeg tok å borret mine ut på en coupe jeg hadde, funket fett det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2008 Hva brukte du da? Får jo ikke plass til en bormaskin på innsiden av min vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2008 Sveis på en bolt med 13mm hue på den ødelagte unbrakobolten, da slipper du å borre den ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2008 Hva brukte du da? Får jo ikke plass til en bormaskin på innsiden av min vil jeg tro brukte drill med borr litt mindre en skrue dimensjonen å borret et hull å brukte et borr med omvendte gjenger etter på å da kom den lett ut:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2008 Marinér i 5-56, varm godt med propanbrenner, også tar du tak på bolthodet med en rørtang hvis du får plass. Løsne med ett bestemt kakk med sleggehammer. Varme er alfa-omega her, løsner lett som bare det etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2008 Jeg støtter forslaget til Sigmund! Har selv vært borti den bolten der, og klarte å ødelegge sporene på samme måte som du har gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2008 Når Insex bolter blir runde går det som regel greit å banke inn Torx-bit som er hakket større. Hvis ikke dette fungerer så er varme veien å gå, ev. sveise på en bolt. Boring går også greit hvis det er vanlig 8,8 kvalitet (typisk orginal VAG). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...