Hvilket senkesett? 40mm, god komfort

Anbefalte innlegg

Må få senka 4er-golfen en anelse. Ikke mye, men sånn at det ikke ser så snodig ut med 18" ;) Tenker noe som er enkelt og ikke har en masse justeringer. Bilen må være grei å kjøre sommer som vinter. Uten de helt store problem i fartsdumper. Vil gjerne ha den samme komforten som med originalt understell så langt det er mulig. Er litt lei av stiv bil nå (3er-golfen).

Hvilke merker/modeller kan anbefales? KW? Koni? Blir det for dumt å bare sette på fjærer? Kan gjerne koste noen kroner hvis man får noe igjen for det :)

Dekkdim som står på er 225/40-18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har behov for å senke masse og originaldemperne er i orden er Eibach Sport-Line (fjærer) et meget godt alternativ. Monterte slike på Boraen til moren min i fjor og bilen er (i mine øyne) veldig komfortabel og fin å kjøre. Enkelt sagt er den så komfortabel som før, men nå ser den ut som den burde ha gjort fra fabrikken.

På denne bilen sitter det 215/45-17 på 7,5X17 (som er greit nok på en "mammabil"), men jeg regner med du har planer om heftigere dekk-/felgkombinasjon;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med FK sine fjærer, produseres av samme fabrikk som H/R og koster 1400,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og virkelig anbefale Eibach, satte det og Monroe dempere på Passaten. Behaglige, men veldig mye mer sportselig en det som sto på orginalt. Mine skulle senke ca 35mm, men ser ut som de senker litt mere tror jeg. Fint forhold mellom senk foran og bak og, ikke "si på rompa" Se evt. Passat tråden for bilder før og etter senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har behov for å senke masse og originaldemperne er i orden er Eibach Sport-Line (fjærer) et meget godt alternativ. Monterte slike på Boraen til moren min i fjor og bilen er (i mine øyne) veldig komfortabel og fin å kjøre. Enkelt sagt er den så komfortabel som før, men nå ser den ut som den burde ha gjort fra fabrikken.

På denne bilen sitter det 215/45-17 på 7,5X17 (som er greit nok på en "mammabil"), men jeg regner med du har planer om heftigere dekk-/felgkombinasjon;).

Som jeg oppdaterte første innlegget mitt med nå så er det 225/40-18 som står på (og skal stå på). Fjærer er jo en billig investering, men har alltid fått høre at det sliter fælt på demperne samt at kjøreegenskapene ikke blir de helt store. Men nå er det vel kanskje fordi kjøreegenskaper og komfort er to motsatser, og det er sistnevnte jeg helst er ute etter denne gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg oppdaterte første innlegget mitt med nå så er det 225/40-18 som står på (og skal stå på). Fjærer er jo en billig investering, men har alltid fått høre at det sliter fælt på demperne samt at kjøreegenskapene ikke blir de helt store. Men nå er det vel kanskje fordi kjøreegenskaper og komfort er to motsatser, og det er sistnevnte jeg helst er ute etter denne gang.

Om du ikke senker mer en 40mm så burde ikke dette være noe problem, men om du har litt hjul og vil ha dette til å fungere optimalt så ville jeg lagt litt mer penger i det å gått for justerbart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.