Noen som har erfaring med å legge carbonfilm/-folie på interiørlister?

Anbefalte innlegg

Hei...

Kjører VW Bora Highline - denne har plastikktreverk i interiøret, noe jeg ikke er direkte begeistret for. Så jeg har fått pris på carbonfilm/-folie. Derfor lurer jeg litt på hvordan det er å gjøre dette selv.

Jeg har ingen erfaring fra før med dette. Hva må evt. gjøres av forarbeid? Er det lim på carbonfilmen?

I det hele tatt hvordan er det å gjøre dette selv for en med null erfaring?

RB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er vanlig vinylfolie,er det ganske krevende å legge. Du nå trolig av med delene for å få dette bra.Det som blir vanskelig er å få kantene fine.

Men dette er min mening hvis det er vinylfolie. Jeg jobber med dette selv og synes det til tider kan være krevende. Jeg har selv valgt å ta ut delene av "treplast" og lakkere dem:) Nå vet ikke jeg hvordan delene ser ut i Bora,men er det mye små deler tror jeg det kan bli vanskelig for deg å få det bra.

Men kan nå hende andre som har bedre erfaring med dette ;)

Skal du prøve så anbefaler jeg at du rengjører god,med sprit slik at du får bort alt av fett og smuss:) Anbefaler blå spris som du får kjøpt på bensinstasjon. Ikke rød da dette innholder fett.

Uansett valg.

Lykke til;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken var å velge minste motstands vei...

Kommer nok til å plukke ut plastbitene rundt radioen og klimatronic'en - men tenkte å la dørhåntakene sitte igjen, da jeg må demontere dørtrekk for å få ut de...

Askebegeret har jeg planer om å ta ut og lakkere lokket matt svart...

Skal innom å få med noen rester med folie og prøve med for å se om jeg klarer det.

Tenkte jeg skulle lage maler med tape på forhånd så jeg hadde noe å skjære ut etter.

Får se hvordan det går...

Kom gjerne med tips...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk varmluftspistol på hjørnene, jeg gjorde dette selv for mangen år siden og det er like fint i dag. husk å være nøye med å stryke ut all luft, får du bobler, kan du stikke hull på de med en nål og klemme de flat, men blir ikke like fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste delen i boraen er enkle å legge på. Med unntak av lokk på askebegeret. Men ser du har planer om å lakkere dette.

Dørhåndtakene kan du bare ta av uten å demontere en skrue ;)

Edit: Men enklest er nok å lakkere alt sammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøper du denn filmen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist du ikke vil lakkere askebegeret,får du kjøpt svart krympefolie som vanligvis brukes på modellfly o.l

Ellers så har jeg liggende carbonfolie og svart krympefolie,er ikke sikker på hvor mye det er i rullen,men burde holde til noen deler;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøper du denn filmen?

Kjøper hos Art Solution her på Gjøvik. Har også sett at Foliatec har noe - de produktene får du vel kjøpt bl.a. hos Torshov Bilrekvisita...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innom og fikk med en liten bit med carbonfolie for å prøve med og se om jeg fikk det til.

Gikk egentlig ganske greit, fikk en kamerat som har jobbet litt med bilreklame for noen år siden til å hjelpe meg. Så har fått på carbonfolie på alle fire dørene, dvs det som er av treverk på dørene.

For en forandring... Mye penere - må få tak i litt mer så jeg får på resten også...

Måtte skjøte litt på det ene dørhåndtaket, men som han på Art Solution sa, med carbon gjør det ikke så mye om en må skjøte litt, carbon er tross alt lag på lag uansett, men kan hende jeg fikser på det når jeg uansett må kjøpe mer folie... kan like godt kjøpe litt for mye i tilfelle uhellet skulle være ute...

Takker uansett for gode svar og tips...

Blir å se på Våler neste helg... planen er å få på carbon på alt til da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.