#1 Skrevet Mai 28, 2008 Hei Da har jeg skiftet alle sensorer og vifte releet men forstsatt ingen vifte funksjon.... skjønner ikke bæret jeg nå.... vifta funker på 12V direkte... termostat er også skiftet så er ikke den heller... wtf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2008 Vifta går ikke om ikke AC står på... Den trengs ikke, ved normal bruk. Bilens termostat holder 87grader (mener jeg det er). Men når AC står på, trengs vifta for å kjøle AC-radiatoren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2008 Litt forskjell på S6 og coupe-qauttro da. S6'en har tross alt ei slurevifte foran motoren! Mener å ha hørt at det skal sitte en viftestyrings-enhet over hanskerommet på coupe'en. Tror det var quattroco jeg dreiv å prata med da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2008 er nok litt forskjell ja, i og med at vifta står bak VANN radiatoren så regner jeg med at det er denne som styrer dette. Vet du evt hva som må byttes oppi enheten der eller? eller er det en svær, dyr klump av noe drit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2008 Det må jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke husker. Slapp å tenke noe mer på den, da det bare var temperaturbryteren i radioatoren min som hadde streika. Men hvis jeg ikke husker riktig feil, så var det ikke av de billigste greiene å kjøpe.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2008 har bytta alle sensorer som kan byttes (les: radiator, bak på motor og på siden av motor.) også termostad og rele i sikringsboksen under panseret... er det flere under dashen som styrer denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2008 Hva med å bare koble viften til en sånn ettermarkedsbryter isteden? Sånn man bruker når man monterer el-vifte på biler hvor man fjerner den mekaniske radiatorviften. Enkel og grei måte å gjøre det på hvis den saken det refereres til under hanskerommet er en dyr sak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2008 ja sant det, hvor får man tak i sånt og hva heter det? skal selge bilen serru å da er det litt tett at den blir varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg veit jeg spør dumt, men du har sjekket at det virkelig går strøm igjennom sikringen? På den trepola stikkeren nederst på radiatoren skal det vel være strøm på EN av dem, iallfall med tenninga på. Har du det? Hvis du har det, lag deg en lask, og send strømmen videre til de to andre (en av gangen). Starter vifta? Hvis du IKKE har strøm inn på den trepola stikkeren, så kan du jo i enkleste (og billigste/beste) fall legge en ny strøm hit! Vifta vil jo uansett ikke starte før tempbryteren i radiatoren sier ifra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2008 har du et lite koblingsskjema på det? hehe får prøve det i første omgang så ser vi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2008 Nei jeg har egentlig ikke det. Men sikkert noen andre som kan gi ett fornuftig svar på hvilken ledning som skal være +12V. Det å legge strøm dit hvis den ikke er der, er jo gjort på 10 minutter av en med kabelskotang, kabelsko, ett rele, og alt under 5 tommeltotter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2008 fikk 12,2V på 2 av disse pinnene og den tredje er vel minus... så den får strøm når jeg lasket disse så hører jeg et klikk, men ingen vifte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 30, 2008 Og du har selvfølgelig sjekket alle sikringer? Ikke bare sett på dem, men faktisk også sjekket at det går strøm gjennom dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2008 alle de relevante ihvertfall les: 30A og 25A.... men skal ta og sjekke litt over hanskerommet imorra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 31, 2008 Da skjekka jeg over hanskerommet og under rattet om det kunne være noe der men over hanskerommet var det bare noe Hella greier som jeg regner med er til lysa... under rattet var det litt mer men ikke fader om jeg veit hva som er hva der hehe. skjekka også alle 15A sikringer... Må da gå ann å fikse dette som fra fabrikk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2008 bumpi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 3, 2008 Styrer den viseren i bilen annet enn den visuelle temperaturen på vannet? evt om det kunne vært en feilkode som hindrer den i å starte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...