#1 Skrevet Mai 28, 2008 Satt i bilen i stad mens den gikk på tomgang når det plutselig kom røyk i kupéen. Røyken kom tilsynelatende fra under dashbordet på førersiden, men er noe usikker. Har demontert masse og fant synderen som var kortslutning i ene tåkelykta. Det merkelige er at sikringen er hel, men siste delen av kabelen frem til lykta samt lykta er brent. Dette dro i samme slengen med seg følgende; nærlys, fjernlys (lyshorn og parklys fungerer),vifte på klima, horn, blinklys, vindusviskere og tåkebaklys. Har sjekket alle sikringer både i sikringsboksen og alle under dashbordet og alle er ok. Kan ikke kjenne noe lukt eller se noe brent der, så antar at røyken ble dratt inn via klima og videre inn i bilen. Har noen oversikt over releér og sikringer under dashbordet og evt. noen tips til hvor jeg må begynne å lete etter feil? Relativt krise her da jeg er avhengig av bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2008 Ville sjekket bakstykke på tenningslåsen, det kan forårsake lignende problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2008 Jepp, enten bakstykket på tenningen, eller X-releet, siden VAG endelig var lure nok til å montere et rele for avlastning av tenningslåsen på nyere biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2008 Jepp, enten bakstykket på tenningen, eller X-releet, siden VAG endelig var lure nok til å montere et rele for avlastning av tenningslåsen på nyere biler. Hvor finner jeg X-reléet? Kan det være det store brune som lyser i mot meg? Fjerner jeg dette fungerer alt annet untatt overnevnte ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2008 Releet jeg fant var til vindusviskerne, så er egentlig like langt Det jeg syntes er merkelig er at kortslutningen i tåkelykta skulle føre til dette. Skulle tro at sikringen sa takk for seg lenge før det. Møller er siste utvei her da jeg utelukkende har dårlig erfaring med dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2008 X-releet sitter på en holder som er for 4-6 releer, her har det posisjon nr2, og er muligens merket J59. Det er også en større releholder for 13 releer, men det er altså ikke denne du skal finne. På den lille releholderen er de 4 som følger: 1: Totonehornrele 2: X-rele 3: Intervallviskerrele 4: Intervallvirkerrele 5: ledig 6: ledig Regner med at min sedan bare har ett av de to intervallreleene, og at det andre er til bakruta... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2008 X-releet sitter på en holder som er for 4-6 releer, her har det posisjon nr2, og er muligens merket J59. Det er også en større releholder for 13 releer, men det er altså ikke denne du skal finne. På den lille releholderen er de 4 som følger: 1: Totonehornrele 2: X-rele 3: Intervallviskerrele 4: Intervallvirkerrele 5: ledig 6: ledig Regner med at min sedan bare har ett av de to intervallreleene, og at det andre er til bakruta... Da fant jeg dette releet og det er ok. Tvangskjører jeg det får jeg klima, vindusviskere og blinklys. Da er jeg ihvertfall et skritt nærmere problemet. Da er det vel mulighens bakstykket på tenningslåsen som har tatt kvelden? Hvordan er dette å bytte og hva koster det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2008 Er det noen som har en oversikt over hva de forskjellige releene er til? Trenger også å vite hvilken ledning fra bakstykket på tenningslåsen som gir spenning til bla. det nevnte X-releet. Edit: Ringte til Møller for å høre om de kunne være behjelpelige med kopi av relee-oversikt og koblingsstykket på tenningsslåsen, men sånt hadde de ikke tid til så måtte hvertfall beregne et par dager før de kanskje (merk kanskje) hadde ordnet det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2008 Da handlet jeg ny bakdel til tenningslåsen og byttet denne samt klippet kablene til tåkelyktene som var brent helt inn til koblingspanelet bak sparkepanelet på førersiden. Bilen er herved friskmeldt, men må nok trekke nye kabler til tåkelysene. Takker så mye for tipsene jeg har fått. Møller var lite behjelpelige, så nok en gang var det forumet som ble redningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...