#1 Skrevet Mai 28, 2008 Varsels lampa som indikerer lavt kjøle væske lyser.. Hva kan JEG etter fylle? Kan jeg finne koden på kjølevæske i boka å fylle eller bør det gjøres hos møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2008 Kjøle veske er det da bare å helle på. Trenger ikke match den som allerede er der. Bare å kjøpe en flaske ferdigblandet eller konsentrat og blande ut ca så kald du vil ha den og helle på. Dårlig topic foresten. Bytt ut topic så folk skjønner hva du søker hjelp med ellers risikerer du å få prikk for regelbrud. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2008 Få tak i RØD kjølevæske som heter G12+ f.eks hos Møller og fyll på i den gjennomsiktige beholderen med blått rundt skrulokk til nivået igjen er på MAX merket. Om dette gjentar seg etter bare noen dager ville jeg fått møller eller andre bilkyndige til å trykkteste anlegget med tanke på å finne og utbedre en lekasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 28, 2008 jes.. Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2008 Eum.. dere sier nå at det er greit å blande kjølevæsker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 28, 2008 Eum.. dere sier nå at det er greit å blande kjølevæsker? Nei, må man aldri gjøre! Er det rød, så fyll på rød, er det blå eller grønn, så fyll på blå eller grønn! Blå/grønn og rød må aldri blandes, det blir til gjørme, og motoren går til H11T! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 28, 2008 Jepp, det var det jeg trodde. Blå er ment å byttes hvert år, grønn hvert 3år og rød hvert 5år vel? Byttet på einseren ifjor, fra grønn til rød. Blir rød på dreiseren og til helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2008 En liten rettelse: Frostvæsken som kalles G12+(rosa farge) kan blandes med både blå og rød. Det er kun denne som selges fra Møller nå, og er unntaket fra "regelen". Dersom de tradisjonelle G11(blå) og G12(rød) blandes får man en herlig grøt som ikke er så bra, nei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2008 Du har idag skrevet følgende i en annens tråd: "Kaster meg med på denne... har noe spørsmål som jeg trenger litt hjelp på... Hadde bilen (a4 03 1.8t) på longlife serv. med bytte av reg reim. Etter noen dager begynnte motoren å tikke når jeg startern på morran. kjører noe meter så stopper det. i tilegg til dette har det kommet en rar lukt fra klima anlegge . sprøyter ut dårlig lukt i to min så stopper det å... Blir bekymra. noen som ha vært borti noe lignende??" Og nå sier du at lyset for kjølevæske lyser. Sikker på at det ikke er noen sammenheng her, og noe som kan være en alvorlig feil med motoren din? Det kan jo være at de har gjort et eller annet feil ved bytte av registerreimen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 28, 2008 En liten rettelse:Frostvæsken som kalles G12+(rosa farge) kan blandes med både blå og rød. Det er kun denne som selges fra Møller nå, og er unntaket fra "regelen". Dersom de tradisjonelle G11(blå) og G12(rød) blandes får man en herlig grøt som ikke er så bra, nei.. Her lærer man mer fra gang til gang. Kan man blande rosa og grønn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 28, 2008 Her lærer man mer fra gang til gang. Kan man blande rosa og grønn? Er ikke sikker, men mener at blå erstattet grønn, så da vil jeg tro det. G12 + er utviklet for å kunne blandes med alle kjølevæsker som er spesifisert til VAG, bl.a. på grunn av problematikken med brun grøt i kjølesystemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2008 Er ikke sikker, men mener at blå erstattet grønn, så da vil jeg tro det. G12 + er utviklet for å kunne blandes med alle kjølevæsker som er spesifisert til VAG, bl.a. på grunn av problematikken med brun grøt i kjølesystemet. Grønn erstattet ikke blå, men kom som et bedre alternativ til blå. På Møller lokalt forklarte de at vag i en kort periode leverte alle bilene med grønn væske, før den røde kom. Sikkert derfor noen har byttet til grønn på einseren min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2008 For å gjøre forvirrelsen komplett: Jeg mener at blå/grønn/rød går fint å blande, mens rosa er rosa og skal ikke blandes med andre farger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2008 For å gjøre forvirrelsen komplett:Jeg mener at blå/grønn/rød går fint å blande, mens rosa er rosa og skal ikke blandes med andre farger.. Da tar du feil. Knut Arne: det stemmer nok som du sier, og det var egentlig det jeg mente når jeg skrev det. Fikk sjekket opp når jeg kom på jobb nå.. Vi har dog aldri hatt grønn, såvidt jeg vet. Kun blå, rød og så rosa. Kort oppsummert: Blå/grønn skal ikke blandes med rød. G12 + som er rosa kan blandes i blå/grønn/rød. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2008 Med andre ord; Tapp av den gamle, og bytt til ny rød så snart som mulig. Drit i å etterfylle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2008 Kort oppsummert:Blå/grønn skal ikke blandes med rød. G12 + som er rosa kan blandes i blå/grønn/rød. Men uansett bør man holde seg til en bestemt farge, for sikkerhets skyld! Enig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 29, 2008 Men uansett bør man holde seg til en bestemt farge, for sikkerhets skyld! Enig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...