Servoslange har hoppet av pumpen. Hvordan feste?

Anbefalte innlegg

Under min første prøvetur med prosjektbilen mistet jeg servoen etter ca 2 timers kjøring.

Løftet den opp idag og viser seg at ene tilkoblingen til servopumpen har hoppet ut. Se bilder.

 

DSC00437.jpg

 

DSC00438.jpg

 

Det jeg lurer på er hvordan slangen festes? Er det kon på den så den bare skal slås inn? Er jo ingen form for strammeskruer noen steder. Lurer jo også på hvorfor denne plutselig har løsnet. For høyt trykk som har gjort at den har hoppet av? Når er det størst belatsning på trykkslangene? Ved fullt rattutslag? Kan feil olje ha noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har servopumpe som gir høyere trykk en tannstanga klarer å svelge unna så kan kanskje dêt væra årsaken..??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har servopumpe som gir høyere trykk en tannstanga klarer å svelge unna så kan kanskje dêt væra årsaken..??

 

Jeg har ikke peiling på denne pumpa, men dette ser definitivt ikke ut som trykksiden (det er vel røret på siden av pumpe) så det er nok feil.

 

Siden dette etter min oppfatning er retur kan det godt hende at den kun er presset nedi på kon, og at den vil sitte om du slår den nedtil men en hammer. Vurder å skifte o-ring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slangen som har hoppet av går fra pumpen og rett i servotanken. Trykksiden på pumpen er vel det metallrøret man ser på oversiden av pumpen på bilde 1?

Må jo være kon på denne siden det ikke finnes noen form for strammeskrue?

Men lurer jo også på hvorfor den plutselig har hoppet av. Er jo kjedelig om den gjør det neste gang jeg kjører også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her og tenker litt. Si at det er for høyt trykk i systemet... Da vil jo røret med trykk i være tilnærmet umulig å sprenge siden det sitter såpass godt i begge ender. Kanskje den da popper ut slangen til servotanken istedet for? Siden den ikke sitter like godt. Kan det være en mulighet? Eller er pumpen bygget slik at dette ikke er mulig?

Grunnen til at jeg mistenker for høyt trykk er at jeg ikke husker om jeg brukte tannstangen fra 2E motoren eller den fra vr6'en når jeg satte alt sammen. Ganske sikker på at jeg brukte den fra vr6 men er ikke 100% sikker.

I så fall vil jo Jon-Christer Skogsrud's teori stemme ganske bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen svar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke trykk på sugesiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke trykk på sugesiden, uavhengig av om du struper eller slipper olje på trykksiden ut i friluft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke trykk på sugesiden, uavhengig av om du struper eller slipper olje på trykksiden ut i friluft.

 

Ok. Var det svaret jeg ville ha. :) Er vel bare å banke den inn igjen da og fylle på. Men om det skjer igjen må det jo være noe gale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lim den. Bruk bremserens for å fjærne alt fett og lim den med kjeramisk metall etter du har satt den i. Gjorde dette på ene rallyen min og det har funket supert:) Min var falt ut pga at pumpen akkurat hadde slått litt nedi. Vanskelig å se skaden, men røret var blitt litt deformert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut. Dårlig med kjeramisk metall i gården. Vil locktite fungere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Locktite er bare ett merke. Spørs hvilket produkt du tenker på. En sterk lim vil kanskje funke. Men må tåle kjemikalier/olje og bør jo være beregnet på metall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.