#1 Skrevet Mai 28, 2008 Har i lengre tid slitt med noe vannforbruk i Passaten min (86 modell 1.8 90hk) men den siste mnden har det tatt helt av. Sist uke var jeg på kurs og da sto bilen stille i 5 dager, når jeg da kom hjem og skulle bruke bilen gikk ikke motoren rundt engang. Tok i dag ut alle pluggene og det viste seg at sylinder 4 stod full i vann (da mener jeg breddfull) og da er det jo ikke rart motoren ikke går rundt Regner med at dette skyldes toppakningen, men KAN det være noe annet som forårsaker dette ? Må jo av med toppen uansett, men kan være greitt å ha noe å se etter om Dere har tips Noen som har opplevd lignende ? På forhånd takk for gode tips ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2008 Tror nok 100% du kan belage deg på en ny toppakning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2008 Tror nok 100% du kan belage deg på en ny toppakning Det regner jeg med ja, men kan det være sprekk i topp eller blokk foreksempel ? Siden det ble så mye vann i sylinderen på så kort tid ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2008 Det blir så mye vann der fordi det er trykk på systemet etter at bilen er kjørt, når pakningen røyk på S4'n, fylte sylinderen seg nesten mens jeg var inne for å hente deler på Møller! Løsningen ble å slenge en ledningsstump i lokket på reservoaret så det ikke ble trykk på systemet til jeg fikk fikset det.. Nesten 100% sikkert at pakningen har kollapset i falsen inn til en sylinder, ikke uvanlig med 'papirpakninger'. Regner med at den nye du får er av metalltypen. NB: Jeg kunne så vidt se sprekken i min, den var nesten usynlig men ble avslørt av en svak misfarving.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2008 Begynner å rive av toppen i helga, er det nødvendig å plane den før jeg setter den på igjen ? Andre ting jeg bør huske på ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2008 Alutopp skal vel i utgangspunktet slipes, men sjekk med rettholt og se om du er utenfor spec. (Aner ikke hva som er grensen for denne motoren, men tipper det går fint å bare gjøre rent og slenge på en ny pakning!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2008 Alutopp skal vel i utgangspunktet slipes, men sjekk med rettholt og se om du er utenfor spec. (Aner ikke hva som er grensen for denne motoren, men tipper det går fint å bare gjøre rent og slenge på en ny pakning!) Da får jeg gjøre det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2008 Da var toppen av.Lekasjen var mellom topp og pakning ved sylinder 4 (mot front). 2 av hulla til vannkanalene i toppakninga var pottetette. Nå lurer jeg egentlig på om jeg skal gå så langt at jeg får bytta ventiltetninger og slipt ventiler i samme slengen... Hva må jeg ha av verktøy for å bytte tetninger ? (har aldri gjort det før) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2008 Noen bilder av elendigheten Idag klokken 12:00: Klokken 14:00: Demontert topp: HÆ ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2008 Kan noen forklare meg hva den saken som ligger oppå vannkanalen på innsuget er ? Ser nesten ut som en propp, men skal den være slik ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...