#1 Skrevet Mai 28, 2008 Har ikke tenkt noe særlig over det, men når jeg kjører med bilen min så blir den liksom ikke helt varm? den kryper så vidt over den første hvite streken! mens når jeg havner i kø eller står på tomgang så holder den seg rundt midten! er dette normalt: vinke :? hehe Noe som vet hva det kan være? eller om det har noe å si i det heletatt? den koker jo ikke, men er kanskje ikke bra at den er såpass kald heller? motoren er da en 1.1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2008 Høres ut som termostaten din er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2008 Høres ut som termostaten din er defekt. det vi trodde i fjord også! så den er byttet! =) så det er ny termostat på radiatoren å ny kjøleveske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2008 det vi trodde i fjord også! så den er byttet! =) så det er ny termostat på radiatoren å ny kjøleveske. sikker på at motoren ikke blir skikkelig varm men at føleren viser feil da??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2008 sikker på at motoren ikke blir skikkelig varm men at føleren viser feil da??? det er jeg ikke sikker på! men så fort bilen havner i en kø så spretter varmen opp på midten! eller nåla da! jeg kjenner jo når jeg tar opp panseret at det er varmt under der! men om det er varmt nok vet jeg ikke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2008 Hva med å bruke et termometer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2008 Hva med å bruke et termometer! mhm, i can do! =) skal sjekke det opp i løpet av dagen! kan vel bruke ute termometert som henger på veggen om det går høyt nok, hvor burde jeg måle tempen da? bare dytte den inntil blokka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2008 Tror heller jeg hadde fått tak i et sånn rektum ...termometer på apoteket og kjørt ned i kjøleveskebeholderen etter at bilen er kjørt mest mulig varm. .-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2008 Tror heller jeg hadde fått tak i et sånn rektum ...termometer på apoteket og kjørt ned i kjøleveskebeholderen etter at bilen er kjørt mest mulig varm..-) men jeg skal jo ikke kjøre den mest mulig varm! nåla går opp til midten så lenge jeg ikke kjører fort!=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2008 men jeg skal jo ikke kjøre den mest mulig varm! nåla går opp til midten så lenge jeg ikke kjører fort!=) Oj.. blei to poster her... svaret mitt står i post #11 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2008 men jeg skal jo ikke kjøre den mest mulig varm! nåla går opp til midten så lenge jeg ikke kjører fort!=) Hva med å bytte temp giver'n? Kan være no krøll med den! Skal være en 1 polet giver hvis jeg ikke tar helt feil.. muligens delenr 028 919 501 A eller 049 919 501 (men ikke ta det for 100% god fisk ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2008 Hva med å bytte temp giver'n? Kan være no krøll med den! Skal være en 1 polet giver hvis jeg ikke tar helt feil.. muligens delenr 028 919 501 A eller 049 919 501 (men ikke ta det for 100% god fisk ) haum. noen formening hvor på motoren den sitter? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2008 haum. noen formening hvor på motoren den sitter? =) Ja i blokka der kjølevannet går rundt eller på et rør som leder kjølevann vil jeg da anta! Du skal vel kunne ta av ledninga på toppen av giver'n og den vil være 1 polet... bruk et pipesett og skru den ut, så ser du om den er i kontakt med kjølevannet... er ikke noe hokus pokus! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...