Anbefalte innlegg

Har funnet en ulyd i motoren min, den kommer fra servopumpa.

Det kommer en ganske sterk uling/piping fra den på forskjellige turtall opptil 3000. Lyden er sterkest rundt 2000, og kommer sterkt igjen når turtallet nærmer seg 3000. Lyden kommer både når jeg gir gass, og motorbremser.

Servoen fungerer fortsatt helt bra

 

Noen som vet hva dette betyr?

 

Edit: viser seg ved nærmere ettersyn at det mest sannsynlig er en lekkasje alikevel. lite servovæske kan kanskje føre til hyling i pumpa. Håper det er så enkelt iallefall. ny pumpe var DYR.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. har noe sånt trøbbel med kjerra mi også tror jeg..

den hyler på en måte.. skulle tro det var en el-bil. hehe..

jo fortere jeg kjører jo mer intens blir hylelyden..

og innimellom så virker det som servoen kobler ut, kun i korte perioder, f.eks kommer til et kryss og skal svinge, så er den evig tung på rattet. bikker det litt frem og tilbake så kommer det seg igjen og funker fint i alt fra 1 - 100km.. så skjer det igjen.

 

bilen har gått 260 000km.. vet ikke om pumpa er bytta før..

 

er dette tegn på en dårlig pumpe eller kan det være noe annet ? skummelt når rattet blir evig tungt sånn plutselig.

 

fyllte på hydraulikkolje for et par mndr sia, men det hjalp ikke noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok at pumpa di Christian holder på å takke for seg.

Ta deg en tur og snakk med verkstmesteren på din nærmeste VAG forhandler og hør med han, han burde vite hva som er feil etter din forklaring.

 

Pokker at jeg ikke kan lese først hvor folk bor, du bor jo på den riktige siden du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte på pris hos skolt auto.. 2800 spenn. :o

tror jeg skal få skaffa den en del billigere gjennom en kamerat :D

 

nødt til å være denne pumpa som er gåån. siste tia så har det kommet raslelyder fra foran i motorrommet der pumpa sitter.. og den lager lyd når jeg vrir på rattet.. er det siste der vanlig ? hehe..

 

og er det noe pes å bytte den pumpa selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet ut at det ikke er servopumpa mi som lager lyd alikevel, viste seg å være generatoren. Dynka den med 5-56 og litt El-cleaner, så holdt den kjeft. Lader det den skal også så da er alt velstand her.

 

Er nok ikke så vanskelig å bytte servopumpa, men litt knot er det vel med de "flexi" slangene osv. Men alt går!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.