#1 Skrevet Mai 29, 2008 Lite problem med en bekjent sin A4 1.8T 2001 mod gått 230k. Det kommer tikkelyd fra motoren når man starter den, men det gir seg når man drar den over 3000 omdr. Oljelampa lyser også, men oljepumpa er blitt bytta så er ikke den. Bilen er utrimmet, men drar ikke like bra nå når den tikkinga er der Forslag til hva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2008 Vag-Com vertfall i første runde... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2008 Ventilløftere, kamkjede/kamkjedestrammer? Men det vil ikke forklare lavt oljetrykk. Kan og være trykkføleren din har tatt kvelden, hvis du er sikker på at oljepumpen fungerer som den skal. Regner med ojlepickupen/oljesilen ble byttet samtidig som oljepumpen? Hvilken motorkode er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2008 Min A6 1,8t (APU 201000 km) tikket som jernet når den sto på tomgang når jeg kjøpte den. For meg forsvant hvertfall tikkinga helt når jeg bytta olje over til castrol magnatec 5-40... Jeg hadde prøvd det før jeg la ut for mye penger i deler og arbeide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2008 Start med å bytte olje og rense oljesilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2008 låner tråden litt. har også tikking fra motoren er det mye jobb og rense oljesilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 30, 2008 Er litt jobb ja, du må ut med bunnpannen.. En enklere metode, men ikke 100% like bra er å bruke trykkluft inn i hullet når du har tappet av oljen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2008 Kan være oljesilen ja.. De har en tendens til å kokse igjen på 1.8 turbo hvis det ikke jevnli blir skiftet olje.. Har hatt flere slike innom på jobben, Longlife er i hvertfall IKKE til å anbefale på disse bilene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 30, 2008 Jeg hadde det samme i min 1999 A4 1.8TQ ... Byttet olje til "castrol magnatec 5-40"... Da gikk det over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...