Turtle Color Cure erfaringer?

Anbefalte innlegg

Har en god stund nå holdt meg til Autoglym Super Resin Polish + Hard Gloss Protection. Men nå fikk jeg et tips om at på sort bil var ingenting bedre enn Turtle Color Cure. Denne har da svarte fargepigmenter slik at bilen virkelig blir svart, og at alle porer i lakken ikke fylles opp med hvitt polermiddel. Likeså småripene.

 

Noen som har erfaringer med denne på godt eller vondt? Regner med at resultatet kanskje kan bli fint nok, men at den ikke vil være like holdbar som Autoglym?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra,helt til du vasker bilen neste gang. Da blir plutselig det vannet som renner av bilen svart. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk godt over bilen min med swissvax i går og det er helt rått å se hvordan reslutetet er. anbefalles på det sterkeste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en god stund nå holdt meg til Autoglym Super Resin Polish + Hard Gloss Protection. Men nå fikk jeg et tips om at på sort bil var ingenting bedre enn Turtle Color Cure. Denne har da svarte fargepigmenter slik at bilen virkelig blir svart, og at alle porer i lakken ikke fylles opp med hvitt polermiddel. Likeså småripene.

 

Noen som har erfaringer med denne på godt eller vondt? Regner med at resultatet kanskje kan bli fint nok, men at den ikke vil være like holdbar som Autoglym?

 

Har ikke prøvd denne, men Autoglym sin Ultra deep shine som er beregnet på mørke biler og den er meget bra og lett og jobbe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker selv denne Turtle med fargepigmenter inniblandt, da med røde (pga rød bil: rolleyes ).

Synes den fungerer helt fint, og gjør de hvite ripene mindre synlig (tar selfølgelig ikke de som er helt værst).

Kan være greit å gå over med en beskyttende lakkforsegler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte dette før. Siden jeg har mørkeblå bil, brukte jeg svart. Lakken ble skikkelig våt, helt til jeg vasket den, da ble den verre enn noensinne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte dette før. Siden jeg har mørkeblå bil, brukte jeg svart. Lakken ble skikkelig våt, helt til jeg vasket den, da ble den verre enn noensinne.

 

hehe

Dette mener du ikke vel :P

 

Brukte dette på min 92" Lilla VR6, den var sterkt rammet av steinsprut på panseret!

Brukte denne i svart, og dette ga en langt bedre resultat. Samt en hel del billigere

enn lakkering :P

 

Holdbarheten var også Bra.. Bruker jo stiften i riper/steinsprut for å polere over. Da med

fordel legge en voks over for ekstra beskyttelse!

 

*Har også brukte dette på noen steinsprut på Touranen, Sealent oppå. Fungerer helt topp!

Rett å slett grei polish til de som ikke vil legge altfor mye tid og penger i det;)

Men anbefaler jo alltid en voks til slutt da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe

Dette mener du ikke vel :P

 

Brukte dette på min 92" Lilla VR6, den var sterkt rammet av steinsprut på panseret!

Brukte denne i svart, og dette ga en langt bedre resultat. Samt en hel del billigere

enn lakkering :P

 

Holdbarheten var også Bra.. Bruker jo stiften i riper/steinsprut for å polere over. Da med

fordel legge en voks over for ekstra beskyttelse!

 

*Har også brukte dette på noen steinsprut på Touranen, Sealent oppå. Fungerer helt topp!

Rett å slett grei polish til de som ikke vil legge altfor mye tid og penger i det;)

Men anbefaler jo alltid en voks til slutt da

 

Men: er det polish eller er det en fyller...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en polish, med en fargestivt (gammeldags fargestift) som man kan fylle, steinsprut/ripene med. For å så polere over!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med fargen i denne voksen er at den legger seg i alt som heter lister osv på bilen, noe som kan sitte igjen i mange mange mnder å sørge for at bilen renner av seg "farge" hver gang man vasker, bruk heller en dyprensende rubbing og deretter lakkforsegling \ høyholdbarhetsvoks, det lønner seg i lengden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.