Audi a4 b6 Bremseproblemer

Anbefalte innlegg

Har bremser som henger, og har vel skiftet så å si alt som har med bremser å gjøre, men lurte på om noen kunne fortelle meg hva den delen i midten av bilde heter, hvilken oppgave den har, og om den kan få bremsene til å henge?

29052008044.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det ABS sentralen da?

Henger bremsene foran og bak, eller bare bak? Kanskje bare foran?

Henger de på bak så kan det jo være handbrekkwire´n?

Henger de på på bare ett hjul, så kan jo kanskje ett stempel stå fast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det ABS sentralen da?

Henger bremsene foran og bak, eller bare bak? Kanskje bare foran?

Henger de på bak så kan det jo være handbrekkwire´n?

Henger de på på bare ett hjul, så kan jo kanskje ett stempel stå fast?

Henger vel stortsett bare på venstre siden foran no, men har hatt bilen inne på verksted 3 ganger nå.. ting som er skiftet er, skiver og klosser på alle fire, calipper og bremse slange(venstre side foran,) hovedbremsecylinder og en eller annen ventil... noen som da har ett forslag til løsning på problem? Hører forresten skriking på skiven foran når bilen er blitt varm, eller når jeg har bremset litt, kommer det av at klosser og skiver er så å si ny(ca 1mnd gammel)

Tror også at hjullagere på venstre siden er gåen... Kan dette forårsake varmgang i felgen? Hører "skrapelyder" når bilen er kald og jeg triller på 1.giret, men dette forsvinner når bilen blir varm.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke mye hjelp å få her nei. :S Noen som kan si meg hva ett bremsesystem består av da? eventuelt bilder eller skjema over bremsene? kan forresten ABS sentralen være synderen her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hvilken måte henger de på? Henger de PÅ PÅ? Eller..

Er det bare lyden? Er det det at hjulet blir varmt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har som sagt byttet en god del no, så kjennes bare ut som de henger av og til, men er nok til at venstre hjulet foran blir varmt, høyre siden blir lunken, og venstre bak e kald... Så eg skjønner ingen ting. Høres ut som pipingen kun kommer fra venstre siden foran, kan også høre en svak skrapelyd fra samme siden når jeg kjører rolig med vindu nede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pipingen kan jo være slett arbeid under bremsebyttingen? At bakside av klossene ikke er smurt med varmebestandig pasta (som skal forhindre akkurat denne pipingen).

Skrapelyden kan jo være at f.eks varmeskjoldet står så vidt inntil bremseskiven? Jeg har også opplevd at en bitteliten stein har klart og komme seg i mellom dette skjoldet og bremseskiven. Og denne lille steinen har laget både skrapelyder og høye pipelyder..

Ang varmen, så holder det at man bremser opp i liten fart, da blir det varmt.

Det greieste hadde vært og latt ett verksted kjøre bilen i en bremsetest, da hadde du sett om den henger på eller ikke, om det er mye eller ikke, og hvilke hjul de henger på.

Har du allerede gjort dette, så har jeg ikke flere forslag i denne omgang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått gjort alt dette svart, og vet bare at han har byttet en del deler for en haug med penger.. Tror ikke han har tatt en bremsetest. Ska inn med bilen på snap-drive på onsdag( møller hadde ledig i slutten av juli : faint : ). Tror du de har en bremsetester hos seg?

Burde ikke den pipelyden ha komt når jeg bremset da? forsvinner nemelig når jeg trykker inn bremsen. Når det gjelder varmeskjold så er vel det kun bak, eller? vet at felgene kan bli varm av noen nedbremsinger, men skulle no tro at det skulle ha vært lik varmefordeling på alle fire, eller ihvertfall foran og bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.