#1 Skrevet Mai 29, 2008 har en a6 1.8t med chip, tror nok ikke turboen følger helt med når jeg får litt turtall, Tenkte å sette på litt større turbo, helst noe som passer med original eksos. Og en turbo som ikke er så stor at den ikke lader før man har 4000rpm... Finnes det en turbo som passer for meg? som sakt il helst at den passer på både manefoil og original eksos 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2008 GT28RS, GT2X, K04 (K04-15). Søk på forumet med 1,8T og en av de turboene, så dukker det opp mye info!!! Lykke til! Kom gjerne med flere spørsmål når du har lest litt om de ulike alternativene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2008 kanskje k04-15 er et bra alternativ og vil gi meg litt mere sprut ut i registeret? Hvor bør man handle turbo da? vil helst ha ny! Men er det vits? bruker bilen stort sett bare til og fra jobb:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2008 Om det er vits er vanskelig å si. Du kan jo først prøve med en racepipe som fjerner originalkatalysatoren, så får du litt mer guffe av det. Den kan uansett brukes senere om du oppgraderer til en K04-15 og. Da kan du se om du føler det holdt eller om mye vil ha mer. Jeg syns det var vel verdt pengene å bytte til K04-15, og jeg bruker og bilen kun til og fra steder. Har ikke kjørt den på bane enda liksom. Om du bestemmer deg for å kjøpe ny turbo ville jeg kjøpt fra USA. Klarer du å gjøre litt mekkearbeid selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2008 mekkearbeid er ikke noe problem, er bilmekaniker:) Men er ikke så veldig inne på trim og slikt da... har byttet til 3"downpipe og 2.5" eksos... irriterer meg litt at den ikke har så mye effekt opp i registeret.. Er ebay et alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2008 ja. audspeed performance. De selger billige K04-15. Og de er grei med frakten om du spør. Jeg fikk min levert på døren her i norge for rett over 6000 kroner. Du har byttet downpipe osv, men har du originalkatalysatoren enda? For er den som struper hele eksossystemet!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2008 Det er ikke lov å kjøre uten cat. . Da kommer Kristin i miljøsaaben sin og stopper deg. JEg mener de selger billige race cater på vangbo på kløfta. . . . . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2008 Ellers så ville jeg HELT klart gått for større turbo. . . . . kommer til å gå MYE bedre! Klin til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2008 Hehe, jeg sa bare at originalkatalysatoren burde vekk,men ikke at han skulle kjøre uten cat. Hvis du monterer en racekat etter downpipe, så får du den litt lengre vekk fra turboen og, slik at eksosen er litt kjøligere og litt mer komprimert, og dermed lettere passerer katalysatoren. Får tak i billige racecat's på ebay. Husk bare å kjøp med metallisk kjerne, ikke keramisk. Jeg undersøkte på vangbo før jeg kjøpte, men de skulle ha 2500,-. Syns det var litt mye når man kan få for 500-600 på ebay. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2008 eksosen er ikke flaskehalsen min hvertfall... eller litt kanskje... den biten mellom downpipe og 2.5" eksosen jeg kjøpte er fortsatt bare 2" så må kanskje gjøre noe med dette også.. Blir vel litt mere morro å få en motor som drar over hele registeret da:D Større dyser også kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 30, 2008 Nei, trenger ikke det med det første. Evt bare en justerbar bensintrykksregulator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 30, 2008 Nei, trenger ikke det med det første. Evt bare en justerbar bensintrykksregulator. Skal du bytte dyser eller sette på fpr med annet trykk, må du ha ny software samtidig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 30, 2008 Når dere tar vekk katalysator får man vel motor lampe som lyser konstant pga lamda feil? Har lyst og fjerne min og ha racekat etc men gidder ikke kjøre rundt med lampa lysende i dashen.. Hvordan gjør dere det i så fall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2008 har fortsatt lambda på min, jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2008 På AEB som jeg og Christian har, er det kun en lambda. Så da er det ikke noe problem, så sant denne er montert på racepipen. Frode: Skal han bytte til K04-15 turbo så må han jo uansett ha ny software. Så dermed er det ikke noe problem å endre bensintrykk eller størrelse på dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2008 har chip fra bb-racing, kan denne programmeres om igjen? eller må jeg ut med nye 6000 for chip da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2008 Kommer an på hva slags chip det er. Om det er en programerbar chip eller ikke. Om den er programerbar, kan du sikkert få det litt billigere. Men det er jo ikke chip'en som koster, men softwaren. Så du må mest sansynlig ut med opp imot nye 6000,- ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 30, 2008 da blir det plutselig dyrt å bytte turbo da:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...