Tankmåler Golf 3 kuttet ut

Anbefalte innlegg

I går var jeg nede i Skien og la om til vinterdekka mine. Fylte full tank der nede før jeg rullet mot Oslo igjen.

 

Etter noen mil tok tankmåleren kveld.. den bunnet på tom tank og der står den fortsatt.

 

Når sant skal sies så harjeg hatt av nålene på instrumentet i forbindelse med montering av hvite skiver, men det er ett år siden omentrent og den har virket fint hele tiden etterpå.

 

Er det noen andre som har peiling på om dette er ett kjent problem på VW -og eventuelt hva det kan skyldes?

 

Dersom noen sitter på ett koplingskjema som forteller hvilken stikker på kontakten bak instrumentet jeg kan måle for spenning inn fra pot meteret i tanken blir jeg kjempeglad!!

 

Ett nytt instrument på Møller koster rundt 2000, og får måleren variabel spenning er det jo eneste løsningen på problemet slik som jeg ser det i alle fall.

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være senderen i tanken som har kveldet. Løft opp teppet i bagasjerommet og skru av det sorte, runde lokket som du ser forrerst på høyre side (3 skruer). Da kan du måle der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo der potensiometeret til måleren sitter. Selv om jeg finner spenning der kan det være noe så enkelt som kabelbrudd ett sted fram til instrumentet.

 

For å være sikker på at det er instrumentet som er deffekt ønsker jeg å måle om det er spenning i stikkeren inn til instrumentet.

 

Neste steg på feilsøkningen blir da å måle pot meteret.

 

Det er ikke noe krise foreløpig. Kjører 400 km og tanker full tank - så er jeg sikker på å ikke gå tørr, men så spørs det om dama tenker på det samme om hun skal ut og kjøre... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt det med ikke tankmåler, har det ikke selv, grunnet bytte av bensinpumpe, og giveren passet ikke på den nye bensinpumpa ! :( Men for all del, det går jo greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ola Christensen

Kjipt det med ikke tankmåler, har det ikke selv, grunnet bytte av bensinpumpe, og giveren passet ikke på den nye bensinpumpa ! :( Men for all del, det går jo greit :)

 

Jeg har rattmontert fjernkontroll som skjuler tankmåleren når jeg kjører, så jeg er ikke så vant med å ha ett halvt øye til den hele tiden. Er heller vant til å kjøre etter triptelleren.. men det er jo kjekt å ha alt på stell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

400 km?

 

Jeg ruller 600 på hver tank :D

 

Surt å mangle instrumenter. Jeg har ikke RPM-meter og det irriterer meg. Selv om det ikke ble levert fra fabrikken på min da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Better safe than sorry.. derfor 40 mil Tommy..

 

Hvor mye bruker dieselen din på mila ved langkjøring da?

 

Målte min i sommer da jeg var i nordnorge, og den havna på 0.67 på langkjøring,med 215 dekk.

Synes ikke det var så ille med tanke på at den bruker 0.9 på småkjøring i byen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommy; Kjøp deg en du monterer da vel. :) Kobles lett på dynamoen din..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har stådd helt til i går da jeg tok den på en luftetur.

 

Måleren fungerte fremdeles ikke, men etter en litt rask og ufrivillig passering av en fartsdump spratt jaggu nåla opp til 3/4 tank.

 

Det jeg sitter å lurer på nå er om flottøren i tanken kan ha kilt seg, eller at det er fjæra som nålen i instrumentet sitter i som har vært kranglete.

 

Uansett blir jeg fortsatt glad om en eller annen greier å hoste opp ett koplingskjema for tankmåleren. Bare for å se over det for sikkerhets skyld.

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.