Bremseproblem etter skifte av bremseveske.Audi S2

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med å få lufta bremsene skikkelig.

Heile systemet rant tomt etter jeg hadde åpnet lufte nipplane på callipterne.

Når jeg skulle fylle på ny veske så kom der seff maaasse luft. Men problemet er nå at der kommer ikke mer luft ifra callipterne ivertfall,og bremsene uteblir. pedalen synker bare fint rett i bunn.

Har en mistanke om at det er en ventil inn i absenheten som henger/ikke vil åpne??

Noen som har noen tips eller råd?? evt vært borti det samme selv??

Takker for svar :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke på brekket når du lufter?

Ellers er det plain plankekjøring skal være, klarte å blåse luft inn i hele systemet mitt (trykkluft på beholder, så gikk det tomt for bremsevæske...) Lufte bak høyre først, så bak venstre, høyre foran og til slutt venstre foran.

Skru på tenninga så jobber abs pumpa og.

Jeg trykksetter bremsevæskebeholderen med lufteverktøy fra mekonomen, da er det bare å åpne nipler og det kommer en fin stråle ut, funker gull.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt så kan man kjøpe en slik dings som man setter på dekket for å få trykk til beholderen... og så er det bare å lufte i vei... får den på Bilxtra.. men den er litt dritkvalitet da.. så lønner seg å tette den ordentlig i begge ender før bruk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.