#1 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg kom over ett underlig problem på Audien min i går. Den nektet plent å starte. Når jeg vrei om nøkkelen var det akkurat som om den holdt på å starte, men så ville den ikke alikevel. Sjekket alle sikringene og fant en som var røket. Denne ble erstatet men det hjalp ikke nevneverdig. Sjekket utslangen på besinpumpen og denne var ikke hard. Kunne ikke høre at bensinpumpen gikk i det øyeblikket tenningen ble satt på heller (skal vel bygge trykk i 1-2 sek). Etter å ha stått på hodet i motorrom og koffert i nesten en time startet den plutselig:confused: Når jeg stoppet den igjen og prøvde å starte den igjen gikk dette på første forsøk, men den døde etter ca 5 sekunder. Prøvde igjen rett etterpå og da startet den lett. Noen som har noen gode forslag på hva dette kan være? Er ikke så artig når det skjer. HASTER: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2008 Liten oppdatering. Når jeg skulle på jobb i dag startet bilen helt slik som den skulle. Jeg kjørte ca 1km og stoppet da for å sjekke luft i hjulene. Når jeg satte meg inn i bilen og vrei om nøkkelen startet bilen nesten: bh :, ble stående en stund å prøve å få start på den men ingenting hjalp. Den starter nesten noen ganger, men ikke helt: bråk :. Det hele ender med at jeg i fustrasjon ringer NAF og ber dem komme å hente bilen og kjøre den til nærmeste verksted med skikkelig utstyr: bh :. Det er ett sørgelig syn å se en slik bil bakpå planet til en bergningsbil. Minusen med alt dette er jo at det skjer på en fredag og da er det ikke mulig å få noe svar på hva det er som er galt før i neste uke: gråter : ER DET NOEN SOM HAR HATT DISSE PROBLEMENE SELV:confused: OG HVA VAR DET SOM VAR GALE:confused:. Ser for meg en rimelig voksen regning nå og håper jo at folk på forumet kan roe meg ned: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2008 ingen??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2008 Kan komme utom til meg med bilen på Søndag vist det hjelper deg. og du ikkje har fått drift i den til då. Holder til ved Mongstad Ta kontakt vist det skulle vere intressant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2008 hei Ingve Det skulle jeg gjerne gjort, men det er to ting som stopper meg. 1. Jeg jobber... 2. Bilen står nå innelåst på Meland Auto... Men ellers takker jeg for tilbudet. Skal snakke med verkstedet på mandag. Gjør regne med at de tar diagnose på den da. Så har jeg i alle fall noe å jobbe med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2008 Hallgiver? Bensinpumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 4, 2008 Hallgiver? Bensinpumpe? Ikke godt å si. Jeg fikk diagnose på at det var veivakselføleren, denne ble skiftet på verkstedet og bilen fungerte fint igjen. Men nå når jeg kjørte på jobb startet problemene igjen. Jeg parkerte og stoppet bilen. Deretter skulle jeg flytte den igjen og da skjedde det samme igjen. Den starter litt, men stopper igjen med en gang. Merkelig at dette bare skjer når bilen er driftsvarm: bh : Noen som bor i Bergen sentrum som har VAGCOM nå??? Bilen står der nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 4, 2008 Er ikke en tempratur føler av et eller annet slag da som ikke fungerer som den skal? Siden problemene bare er der når den blir varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 4, 2008 Kan komme utom til meg med bilen på Søndag vist det hjelper deg. og du ikkje har fått drift i den til då.Holder til ved Mongstad Ta kontakt vist det skulle vere intressant. Står dette tilbudet ennå? Har du kontakt som passer til min bil da? Dette er den som er 2-delt. Når passer det? Sender du telefonnummer på PM? Er ikke en tempratur føler av et eller annet slag da som ikke fungerer som den skal? Siden problemene bare er der når den blir varm? Ingen anelse... Feilen som kom opp var veivakselføleren (VAGCOM), denne ble byttet. Bilen gikk fint noen timer (7) og når jeg stoppet på jobb begynte den å kødde seg igjen. Håper på noen gode forslag her. Har laget en egen tråd om dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...