Kan jeg ta ut fjærbeinet helt på 99 a6 quattro?

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere coiloverkit på a6'en, kan jeg ta ut fjærbeinet uten og avlaste fjæra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal montere coiloverkit på a6'en, kan jeg ta ut fjærbeinet uten og avlaste fjæra?

Ja,det går fint.Løsne fjærbenet nede først,går i hvertfall på A4 B5. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går med litt lirking, hvis du klarer å snu festet til støtdemperen litt i bunnen etter å ha løsna bolten kommer den lettere forbi drivakselmansjetten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, vil jeg påstå. Du må ha på fjærklemmer, ellers så klarer du ikke å få den høyt nok opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det så veldig annerledes på A6 enn A4 da? og andre biler for den saks skyld? Går vel fint å ta ut hele sulamitten, og så bruke fjærkomprimerer når man skal løsne toppfestet fra det gamle fjærbeinet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du har fullt trykk på fjæra, og den er original, så klarer iallefall ikke jeg å få vippet demperen over den nedre bærearmen. A4 og A6 er forøvrig helt like.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp gjort det på min a6, 01 mod, ingen problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer det da?

Først skru ut skruen i bunnen, så mutteren på toppen og så ut med hele greia?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan fungerer det da?

Først skru ut skruen i bunnen, så mutteren på toppen og så ut med hele greia?

Du har tre muttere på toppen. Skru av i bunn først, deretter de i toppen. Du må nok bruke litt makt for å få festet i bunn over staget, men det går. Jeg har gjort det selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De to festeskruene i topp er 13 mm og sitter under noen plastpropper oppe i motorrommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp gjort det på min a6, 01 mod, ingen problem...

Samem her, for et par måneder siden. Ingen problem. Jeg løsnet de to 13 mm boltene på fjærsetet og tok ut hele fjærbenet for å skifte fjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint på Passat 3b også, men begge mine drivaksel mansjetter gikk til hevele selv om jeg trodde jeg ikke var borti dem, var veldig forsiktig, men hull alikavel, tåler ingenting disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg får av fjærbeina bak?

Sliter fælt her nå...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

To skruer i toppen og ein i bunnen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hjelper også hvis man løsner krengningshemmeren og tar ut bolten som fester den øvre bærebrua ute ved hjulet. Da flekser hele greia en del mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder fjærbein foran. Det går lettere ved fullt rattutslag. Fikk den ikke over nedre bærearm når hjulet sto rett frem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.