#1 Skrevet Mai 30, 2008 Jeg må sjekke temperaturføleren til instrumentpanelet på min Audi V8 3,6 1991 mod. Hvilken motstand skal den ha ved en bestemt temperatur? Og kunne noen vise ett bilde slik at jeg er sikker på at jeg måler på riktig føler I tillegg må jeg sjekke tempbryteren for radiatorviften. I følge Bil og Maskin var det samme føleren som tempføleren, det syns jeg virket merkelig. Trodde nemlig at dette bare var en bryter og ikke føler... Men hvor sitter denne og hvordan kan jeg sjekke den? Kan jeg koke opp vann og se hvor den slår inn? I såfall når skal den slå inn? Med det samme jeg spør litt... Når jeg tar på tenningen så kommer det noen pip fra inst. panelet. Slutter etter 5 sek og er to forskjellige toner. Høres nesten ut som et gammelt TV-spill. Sikkert ikke noe galt, men hva indikerer dette? Håper dere forstår meg, og takk for svar! Mvh Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2008 Bumper denne litt jeg. Vet det er noen som kan dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2008 Den lyden er sannsynligvis sikkerhetsbelte-alarm - alle USA-bilene hadde det. Piper noen sekunder om ikke sikkerhetsbeltet er på før man setter på tenningen. Det er tre temperatursensorer - en nederst til høyre i radiatoren, en foran på venstre topp, en i bakkant av høyre topp. Bytt alle tre, så er du sikker. Den elektriske viften styres gjennom elektronikk i instrumentpanelet på disse bilene, en ganske sær løsning. Både tempmåler og vifte går med sensorene i radiatoren og i forkant av venstre topp, mens motorstyringen bruker den i bakkant av høyre topp om jeg ikke husker feil. Uansett er alle sammen billige, så om man bytter alt vet man at det er i orden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2008 Okay. Tusen takk for svar! Utrolig hvor mye du kan om disse eldre audiene Spangen Men går det ikke ann å bare måle motstanden i sensorene? Han på verkstedet sa at de kosta rundt 440 kr. per stk, så hadde jo vært greit å slippe og kjøpe alle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...