Demontere støtfanger foran A4 B7 S-line

Anbefalte innlegg

Har fått noen små riper i skiltramma foran. Mye jobb å bytte. Må fangeren av, evnt. hvordan demontere den ?

takk for alle tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av fanger foran og bak på a4 her i forrige uke...Og det var min første gang også. Kjapt oppsummert er det bare å begynne å skru av det du finner fortløpende...hehe. Lyktene må forøvrig også ut for å komme til skruer på innsiden av skjermene. Ellers sitter det 5-6 skruer i hver hjulbue og 3-4 under. Parkeringssensorene sitter fast i fangeren med koblinger bak som bare er å klipse av og la ledningnettet henge på bilen. Enkel sak forsåvidt men krever litt tid og tålmodighet første gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyktene må ikke ut, er bare å skru av hjulene og skru opp de 4-5 nederste skruene på inneskjermen bruken en forlenger og 10 mm pipe. Sitter 2 10 mm. muttere under blinklysene på begger sider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, litt mer omfattende enn jeg først hadde trodd. Tror nok jeg overlater til fagmann, evnt. bare bytter skiltramma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å ta av slanger og kabler trenger du et lite skrujern. Spylerpluggen er det en tapp på du må skyve løs for så å dra løs slangen. På kabelpluggene må du dytte en liten tapp litt ut for så å dra pluggen forsiktig ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser spyler dysene er kobla fra og klemt med den tanga som henger der, mens alt det elektirkse for meg uten parksensorer foran, går i den kabelen som henger foran intercooleren!

Når alle skruene er løse må du dra ut fangeren på begge sider og så dra (røske) den fram over. Den sitter ganske hardt så du må ta i litt! Ellers må du passe på at de 4 gjengetappene som er under blinklysene ikke riper opp skjermene din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.