#1 Skrevet Mai 30, 2008 har en 91' s2 som velger når den skal lade og ikke. en dag lader den normalt og plutselig under kjøring er den helt død og lader 0,2 bar: bh : har prøvd å koble fra batteri, men til ingen nytte! er det n75 ventilen som er "sliten" og på vei til å ryke? og noen som har delenummer på denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2008 Sjekket alle vakuumslanger bak spjeldet? F.eks. den til bensintrykksregulator? Fikk tips om at dette var grunnen til at min oppførte seg slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2008 Sjekket alle vakuumslanger bak spjeldet? F.eks. den til bensintrykksregulator?Fikk tips om at dette var grunnen til at min oppførte seg slik. har du fått testet dette?har en kompis som er på møller nå, så han får bare kjøpe en ny ventil siden jeg bor et stykke unna møller. hehe.' og når den først fungerer, så lader den 0.8 uansett gir. bilen er chipet. burde vel ha ladet mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2008 og når den først fungerer, så lader den 0.8 uansett gir. bilen er chipet. burde vel ha ladet mer? Min ladet 1.3 bar med chip.. Ca 280hk på org turbo med 1.3 i trykk;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2008 har du fått testet dette?har en kompis som er på møller nå, så han får bare kjøpe en ny ventil siden jeg bor et stykke unna møller. hehe.' og når den først fungerer, så lader den 0.8 uansett gir. bilen er chipet. burde vel ha ladet mer? Etter sigende, er min mappet med 1,6 (jonus chip). Nei, har ikke fått start enda, så litt vanskelig å sjekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2008 hmm. da må det være en lekasje en plass: klø : dumpventilen er jo deffekt. lager duelyd. kan denne være årsak til lekasje? får se over slanger når jeg bytter n75 ventilen tror jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2008 Om du ikke har N75'n nå så prøv å blende alle slangene til den og kjør. Da skal den lade maks så du burde ikke gi full pedal med en gang tilfelle det funker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2008 Når jeg kjørte med 1.5bars trykk på gamleturboen (k26) så smelta vakumslangen ned til resirken. (datt ned på manifolden) og da datt laddetrykket ned på 1.1 bar.. så er ikke umulig at det er en vakumslange nei en plass, men jeg setter mine penger på at magnetventilen er på vei til å dø. Få en med vag-com og lese av feilkoder, bilen går sikkert i nødmodus når n75`en ikke vil samarbeide. Hadde lignende problem med en rs2 her oppe. der var det ivertfall den som var synderen.. Og når det gjelder 0.8 på chip så var dette lite synset jeg. min laddet 1.1 når den var "orignal chippet". Dei lader jo 0.7 helt orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2008 Når jeg kjørte med 1.5bars trykk på gamleturboen (k26) så smelta vakumslangen ned til resirken. (datt ned på manifolden) og da datt laddetrykket ned på 1.1 bar.. så er ikke umulig at det er en vakumslange nei en plass, men jeg setter mine penger på at magnetventilen er på vei til å dø.Få en med vag-com og lese av feilkoder, bilen går sikkert i nødmodus når n75`en ikke vil samarbeide. Hadde lignende problem med en rs2 her oppe. der var det ivertfall den som var synderen.. Og når det gjelder 0.8 på chip så var dette lite synset jeg. min laddet 1.1 når den var "orignal chippet". Dei lader jo 0.7 helt orginalt. hmm. her tror jeg må gå over litt slanger ja! 0,7 orginalt sier du? da er det noe som ikke henger på greip her: klø : venter på ny n75 ventil nå. så får bytte den når jeg får den, og se om det blir en forandring. visst ikke tror jeg at jeg starter seriøst på den andre motoren:evil: takker for tips og tilbakemeldinger folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 4, 2008 har nå fått byttet n75 ventilen og bilen er fin igjen. lader hele tiden nå men fortsatt 0.8 bar. så nå har jeg en misstanke om at bilen ikke er chippet: klø : selger sa den var chippet på ES tuning, men har mine tvil med tanke på effekt og ladetrykk. er det lett å se inni hjernen om den er orginal eller chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...