Anbefalte innlegg

Hei

Har 2 spørsmål til dere i dag. Bilen det er snakk om er en 2002 Passat 3BG som har rullet 78.000

1) Har lagt merke til at det drypper under bilen. I dag fant jeg ut hvor det kommer i fra. Se bilde. Tror det er vann. Kan dette ha noe med klimaanlegget å gjøre, og det normalt?

2) For et år siden ble kjøleveskenivået kontrollert. Nå måtte jeg etterfylle 1/2 liter. Er dette normalt?

Spill inn.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens under bilen på varme dager er helt normalt... Det legger seg på klimadelene og drypper når mengden er stor nok og bilen står i ro.

Vannpumpen byttes hver 5 år eller 120 000 sammen med registerreim. Det er en slitedel som vil begynne å lekke ettehvert.

Hvordan er kjøleveskenivået nå? Holder det seg stabilt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens under bilen på varme dager er helt normalt... Det legger seg på klimadelene og drypper når mengden er stor nok og bilen står i ro.

Vannpumpen byttes hver 5 år eller 120 000 sammen med registerreim. Det er en slitedel som vil begynne å lekke ettehvert.

Ok. Ja, jeg tipper også at dette er kondens fra klimaen. Ingenting å bry seg med.

Vannpumpe/registerreim har ikke blitt byttet ennå. Har planer om å gjøre det til vinteren. Ja, fylte på kjøleveske i dag tidlig. Kjørte en god runde på E6. Stabilt nivå. La meg under bilen og kontrollerte visuelt. Alt OK. Men som sagt så må jeg etterfylle ca 1/2 liter kjøleveske i året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde etter kjøreturen nå nettopp. Tørt og fint. Er vel vannpumpa det jeg har ringet rundt?

Spill inn2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal bytte reg reima ink vannpumpe og resten og så ta bekymringene etterpå for da er det nok ikke der i det hele tatt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du har ringa rundt er ikke vannpupa nei den sitter bak register reim dekslet

det du har ringa rundt ser ut som klima kompressorn eller servo pumpa litt vanskelig og se ut i fra bile der men er en tinga som nevnt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du har ringa rundt er ikke vannpupa nei den sitter bak register reim dekslet

det du har ringa rundt ser ut som klima kompressorn eller servo pumpa litt vanskelig og se ut i fra bile der men er en tinga som nevnt

Okay... Hehe... Der ser du hvor mye greie jeg har på dette her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder en fing på at det er vannpumpa som lekker litt kjøleveske.. Helt normalt og siden denne skal byttes hvert 5 år og du snart skal gjøre det er det ikke noe å bry seg om.

Men sjekk nivået gjevnlig, plustelig blir lekkasjen større...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er servopumpa som er avbildet ja. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg et ark under og se hvilken farge dråpene har... så ser du om det er kondens eller kjølevæske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg har hatt det samme på min 2001 Passat 2001 1,6.

Det rant så mye under bilen en dag første sommeren at jeg tok den til forhandleren, .... og lærte litt om temaet "kondens fra kjøleanlegg"..;) På varme sommerdager kan det renne skikkelig.

Også jeg har måttet etterfylle kjøleveske, men ikke store mengdene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å etterfylle 1/2 liter kjøleveske i åre vil jeg påstå er normalt, kondens og damp igjennom kulde og varme ett år gjør nok at minst så mye forsvinner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er garantert kondens fra klima'en... Av og til kan det komme så når det er varmt at du er sikker på at det er en lekkasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens ja..... På turen hjem igår, slo bilen litt hardt nedi en dump.Stoppet og sjekket om noe var skjedd, men alt var helt og fint. Kjørt 5 mil og tok en pause, og etter en stund sier samboern at : Hva er det som renner under bilen? Jeg bøyer meg ned og ser en liten dam under bilen. Åskitt, tenker jeg, ikke si at gearkassa lekker etter humpen istad. Rygger bilen tilbake, går ut og studerer dammen som ligger der. Hmm, vann? Tar litt på fingeren for å smake, men smaker ingen ting. DA går det opp for meg hva det er,Kondens. Ikke hatt noe særlig varmt i Finnmark før igår ( ca 20 grader) så dette med kondens har ikke vært ett "problem" før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har stusset over dette. Under min bil ligger det jo "enorme" mengder en gloheit sommerdag. Har lagt meg under, sjekket farge, luktet på det, men er nok bare kondens. Er så mye at jeg har blitt litt redd opptill flere ganger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både jeg og andre har også stusset, men det er jo bare vann :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige uke skulle jeg ha på nye hjul.. og ser brått at det drypper heftig under bilen. Redd for at det skal være noe alvorlig, bort og kjenne på konsistens og lukt, men det var "rent" vann. Konkluderte med kondens. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal vel regreim/vannpumpe byttes på hver 90.000/5 år på Passat iallefall? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.