Oslo: Valsing av hjulbuer?

Anbefalte innlegg

heisann!

Kjøpte nye felger og dekk til golfen,og trenger derfor å få bretta inn den kanten som er i hjulbuen bak. Kan dette valses inn uten altfor mye skader på lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at bilen er 11 år gammel, er lakken begynt å ble sprø. Så mye varme og forsiktig\dyktig valsing må til, det kommer nok til å sprekke litt i knekken, men trenger nødvendigvis ikke være så mye om du vet hva du driver med.

Stikk på din lokale VW forhandler og plukk med deg en lakkstift til din lakk kode, kan komme hendig med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mulighet til å låne deg valse. Må bare vente 1uke eller 2, da begge mine er lånt ut:) Valsingen må du stå for selv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar:)

Denne valsingen, er det vanskelig å gjøre selv da? Som sagt er det bare den kanten som skal brettes inn, så det er ikke store jobben. Og lakkstift skal kjøpes inn ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt krevende jobb ja. Men går nok fint om du tar det veldig rolig, og ikke presser for mye ut om gangen, ta et par mm pr "valserunde". Og varm godt opp -men ikke så mye at lakken koker da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg skal ikke presse hjulbuen noe mer ut, bare brette inn den flensen som er inni hjulbuen. Det er bare den som lager trøbbel... men jeg må kanskje varme opp uansett?

I såfall tror jeg at jeg trenger hjelp til dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja den jeg mente. Har du noen bekjente som har gjort det før, eller har peiling generelt -tror jeg at jeg ville fått med de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks, kjenner stort sett bare sleggemekanikere...hehe...

Men prøver igjen: er det noen som kan hjelpe meg med å valse hjulbuene bak?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk, sendte han en mail så får vi se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han her valset hjulbuene på A8'n min... man han har tydeligvis ferie nå :(

http://www.valsespesialisten.no

Han har valset en bil for meg også, og er vel det jeg kan kalle flink. Men han er også litt dyr synes jeg, 750kr pr bue er litt mye for min del, selv om han kom i garasjen hjemme å gjorde jobben..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oi, det var litt stiv pris ja...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke 750,- pr. hjulbue er noe upris jeg, spesielt siden han kommer hjem til deg.

Men ring Runar, han er veldig flink med det han gjør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke 750,- pr. hjulbue er noe upris jeg, spesielt siden han kommer hjem til deg.

Men ring Runar, han er veldig flink med det han gjør.

Jeg ser også det som en grei pris, men sammenligner man med å leie ei valse for 500kr i ei uke/helg så sparer man en del penger.

Uansett, det at mannen kom hjem i garagen, valsa hjulbuene en gang, så tar en testtur med meg, så valser litt til igjen for 750kr pr bue er ikke ille. Spesielt siden jeg bare tok bak. Han kjørte tross alt en del ekstra kun pga meg her(2timer i bil og 20 mil). Han var flink og visste hva han gjorde:)

Uansett, det finnes mange billigere alternativer, selv om http://www.valsespesialisten.no er et godt alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

neida, tviler ikke på at han er flink,men det er ganske skrapa i kassa for tida, så trenger å få gjort dette billigst mulig. Dessuten har valsespesialisten ferie, og jeg må få valsa ganske snart. Men da tar jeg kontakt med runar.

Takk for gode svar,folkens:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.