#1 Skrevet Mai 31, 2008 I serviceheftet mitt (som er et standard servicehefte for Audier) står det om registerreimskifte : Hver 120.000 km : * Tannrem og strammehjul for kamakseldrift skiftes på 2.7 V6 biturbo-motor Det står ingen presisering om noen forskjeller for de ulike 2.7-motorene. Av Walter Widmer på forumet her, som mer enn én gang tidligere har vist seg meget kompetent på kunnskap om RS4, får jeg opplyst at riktig intervall for RS4 er 60.000km/5 år. Før jeg kjøpte min RS4 gjennomgikk jeg historikken på denne med Møller og der stusset han jeg pratet med over at registerreima var skiftet "så tidlig" på min. Den var skiftet på 66.100km. Nå begynner jeg jo å lure på om dette var tidlig i det hele tatt, hvis det er sånn at det stemmer at det er 60.000km/5 år som gjelder. Kan noen som med sikkerhet VET dette opplyse meg om hvilket intervall som EGENTLIG gjelder for denne bilen...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2008 På min S4 er tannreima og profilkilereim byttet på rundt 90k. Men det hadde vert en fordel å vite eksakt når det skal byttes på 2.7TT motorene ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2008 120 000km er intervallet på 2,7 biturbo i allroad. Vil nok tro det er gunstig å skifte oftere på en RS4 ja, da de blir utsatt for større belastninger. 120 000 km er intervallet på min 1,8T og, men haynes manualen for min motor anbefaler 60 000. Hadde jeg hatt en RS4 hadde jeg skiftet ved 60 000 hvertfall!! Møller mener jo og at det ikke er nødvendig å skifte olje og filter på automatkassene. Og de mener longlife service er en god ide.............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2008 På min S4 er tannreima og profilkilereim byttet på rundt 90k. Men det hadde vert en fordel å vite eksakt når det skal byttes på 2.7TT motorene ja... Da jeg hadde min S4 biturbo ble jeg opplyst 120.000km/5 år av både Møller og Audisentrum. Så når det sies her at det samme gjelder for Allroad, så kan det jo virke som om i hvert fall dette stemmer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2008 Hadde jeg hatt en RS4 hadde jeg skiftet ved 60 000 hvertfall!! Møller mener jo og at det ikke er nødvendig å skifte olje og filter på automatkassene. Og de mener longlife service er en god ide.............. Ja, for all del. Jeg lar det ikke gå over 5.000km mellom oljeskiftene på min, så dette har ingenting å gjøre med at jeg ikke vil serve mer enn høyst nødvendig. Jeg bare synes det er litt utrolig hvis åpenbart viktig informasjon ikke står i serviceheftet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2008 Og da skulle man anta det stemmer for RS4 og, når det er den samme motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2008 Da jeg hadde min S4 biturbo ble jeg opplyst 120.000km/5 år av både Møller og Audisentrum. Så når det sies her at det samme gjelder for Allroad, så kan det jo virke som om i hvert fall dette stemmer... På 2k1 GTi'en jeg hadde var intervallet på 180.000km og husker ikke år men sikkert 5. Uansett så bytta jeg der på 120k. Står det 120.000 for 2.7TT så er det sikkert greit nok det, men jeg bytter uansett hver 90 for å være på den sikre siden. Kjedelig å stå med register havari. 2 topper = dobbelt utgifter Olje bytter jeg mellom hver 5 - 10.000km. Og før hver evt bilferie. En S/RS bil skal jo gjerne ha litt ekstra kos og omtanke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2008 Og da skulle man anta det stemmer for RS4 og, når det er den samme motoren. Ja, ikke vet jeg. Blir bare litt skeptisk når flere nå sier 60.000km. Men så snart noen som jobber med dette kommer på jobb over helgen, så får vi sikkert klarhet i det. Jeg bytter min straks uansett, men det kan jo være interessant å vite for andre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2008 Meiner bestemt at eg har lest at det er 60000km intervall på RS4 og 120000km på S4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2008 Jeg er også bestemt på at RS4 har intervall på 60.000km, tror faktisk det står oppført i serviceheftet på Ævdien jeg har også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2008 Jeg er også bestemt på at RS4 har intervall på 60.000km, tror faktisk det står oppført i serviceheftet på Ævdien jeg har også. I så fall fantastisk at de klarer å IKKE skrive det i serviceheftet som faktisk hører til en RS4. Enten det, eller så er jeg fantastisk dårlig til å lese... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 1, 2008 Og jeg kan bekrefte at det faktisk er 60k intervall på rs4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 1, 2008 Grunnen til at det ikke står i service heftet er at Audi kom ut med dette som en "service bulletin" (eget skriv) til Audi mekanikere etter at de sluttet å produsere RS4'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 1, 2008 RS4 har 60'/5år intervall på skifte av registerreim, hadde 2 kunder på forrige arbeidsplass (Møller Bil) med slike biler. Sjekket dette sist i Elsa fjor høst, tror nok ikke det har endret seg... Mvh Øyvind 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 1, 2008 Da takker og bukker jeg for informasjonen og konstaterer nok en gang at det kan lønne seg å sjekke litt selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...