Trenger tips når jeg skal i gang med multiknirken.

Anbefalte innlegg

Når det nå er hjulopphenget som står for tur i prosjekt "få bilen i den stand den fortjener å være", så lurer jeg på om det er noen som har noen tips før bruttern og jeg gyver løs.

 

Bilen er 96 A8q og har dermed multiknirk, problemene som skal fikses er:

*Klakker i rattet, ikkeno lyd, men kjenner et klakk eller to innimellom når jeg legger om stillestående.

*Knirker bak. Når bilen har stått noen dager knirker det bare jeg setter meg inn, men når den får "myket" seg opp litt knirker det bare ved mye fjæring. F.eks. når rumpa detter ned fra fartsdumper, i veldig lav fart.

 

Fjærene og demperne er rimelig slitne, men ser ikke for meg at disse lydene kommer derfra. Blir uansett "nye" brukte dempere og eibach fjærer i samma slengen.

 

Har vært under bilen og bendt på alt av foringer, men det var ikke mye som var åpenbart slitent. Skal bytte lenkearmene til stabstaget foran og øvre bærearmer bak hvertfall, men lurer på om det er noe annet som burde sees nøyere på, eller tas i samma slengen.

 

Veldig takknemmelig for innspill!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bytta på min a6 bytta jeg ALT når vi først holdt på, har det ikke ryki enda så ryker det snart er min filosofi når det kommer til multiknirk.. Lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok litt i dyreste laget, hvertfall med de prisene jeg har funnet på mekonomen. Spesielt siden det meste så greit ut. Jeg lurer egentlig mest på om det er noen andre kjente syndere som kunne forårsake ulydene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knirking er vel som regel et tegn på at noe er tørt og kanskje kan smøres opp litt, klakking er defekte ledd\kuler.. Hadde en periode en infernalsk knirking på min forrige A6, men det ga seg plutselig.. Morsomme greier..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt det som er slitt, ikke noe vits i å bytte ut deler som ikke er defekte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får hele forstillingssettet til 3K av en her på forumet, eller ennå rimeligere på ebay.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk/smør nedre foring på støtdemperen bak. den som fester demper mot bærebro. Min knirker sånn som du beskriver bak da denne blir smørningstørr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får hele forstillingssettet til 3K av en her på forumet, eller ennå rimeligere på ebay.

 

Ikke meningen å rote det til i denne tråden, men hvem er det?

Søkte litt men kunne ikke finne noe.. Skulle ha hatt et slikt sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke så dumt ut det settet. Forutsatt at alt er likt på A6 og A8 da.. Noen som vet ?

 

Skal prøve å smøre den foringa, så får vi se om det er der det ligger.

 

Takk for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper et komplett sett framme, er det kun 10 av 12 deler som er lik.

Øvre framre på A8 er IKKE lik A6.

Resten er likt.

Kjøpte ett slikt sett, og da fikk byttet de stagene som ikke var lik til de jeg skulle ha.

MEget fornøyd.

Ville bytta alt når man først er i gang, eller så bør du vite hvilke deler som er slitne.

 

Rattklunk kan være rattstammen eller styresnekka, skal være noen justeringsskruer der, klunk der kommer sammen med multiknirk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk/smør nedre foring på støtdemperen bak. den som fester demper mot bærebro. Min knirker sånn som du beskriver bak da denne blir smørningstørr.

 

Tenkte å prøve dette trikset som en midlertidig løsning.. hva er det det lønner seg å smøre med, for at det skal holde en stund ? No fett, eller bare spraysmøring ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper et komplett sett framme, er det kun 10 av 12 deler som er lik.

Øvre framre på A8 er IKKE lik A6.

Resten er likt.

Kjøpte ett slikt sett, og da fikk byttet de stagene som ikke var lik til de jeg skulle ha.

MEget fornøyd.

Ville bytta alt når man først er i gang, eller så bør du vite hvilke deler som er slitne.

 

Rattklunk kan være rattstammen eller styresnekka, skal være noen justeringsskruer der, klunk der kommer sammen med multiknirk.

 

 

Da er forstillingskit ankommet postkontor. Men er litt usikker på om jeg det er riktig stag, da den eneste tysken jeg skriver/leser er gjennom babelfish. Ba om å få sett til A8q, men vi får se. Men det jeg lurer på er hvordan jeg ser forskjell på a8 og a6 arm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe meg med mål e.l. på armen til A8 så jeg veit om jeg har riktig ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.