NY Downpipe, har ikke hull for lambda etter kat? Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Driver å skifter til 3" ferrita downpipe med racekat på A4'en...

Orginalt har jeg en lambda før og en etter kat, men på den nye downpipen har jeg ikke hull etter katten.. Bare før..

hva gjør jeg? Går det greit å kjøre uten? vil den gå på nødmodus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du borer hull, sveiser på en mutter som passer til lambdaen og alt er gode greier :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du lager hull svesier inn mutter, det er det beste å gjør, =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... den er grei, men her jeg står nå har jeg verken en mutter som passer eller noe som helst tilgang til sveiseutstyr... Og på denne downpipen er katten flyttet fra mottorrommet og ned til under bilen.. så ledningen heller vil ikke rekke ned... ?!

Noen måte å "lure" denne frem til jeg får sveisa inn ny mutter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå montert opp alt, og motoren ser ut til å gå bra. Har tatt en liten tur på 600m og virker bra det også..

har ikke fått opp noen feilmeldinger enda..

Hva er risikoen med å kjøre med dette slik? Fremtil jeg får sveisa inn ny mutter...

Kan den få helt feil blanding? Er vel ikke så lurt å "hard-kjøre" den heller da med tanke på evnt. mager blanding??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg forstår det , så har du nå ingen Lambda..... ?

Da kjører du uten lambda verdier , og motoren bruker noen standard verdier fra hjernen.... ,den vil bruke noe mer bensin og vil kansje ikke yte helt som den skal , men det går vel for en liten stund med normal kjøring :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay... hadde tenkt meg at den gikk i nødmodus, men det har den ikke enda i alle fall...

Jo, har plugget inn den lambda'en FØR katalysatoren, men det er lambda nr.2 ETTER katalysator som ikke er plugget inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jo følge med en forlengningskabel når du bestilte den downpipen?? Det gjorde d når jeg bestilte fra BSR..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle jo følge med en forlengningskabel når du bestilte den downpipen?? Det gjorde d når jeg bestilte fra BSR..

Hmmm... Nei, gjorde ikke det.. Viss det gjorde det på ditt BSR så skal jeg ta å høre med Ferrita hva dem har tenkt... Burde jo følge med slikt.. Må også få dem til å sende en ekstra mutter jeg kan få sveisa inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Nei, gjorde ikke det.. Viss det gjorde det på ditt BSR så skal jeg ta å høre med Ferrita hva dem har tenkt... Burde jo følge med slikt.. Må også få dem til å sende en ekstra mutter jeg kan få sveisa inn...

Hmm.. Sikker på at denne downpipen er til biler med to da? Mener jeg bare hadde en stykk på min A4 TQ.. Så siden det ikke er hull til lambda etter så skal det nok heller ikke følge med noen forlengelsesledning. Sveis inn ny mutter og forleng kabelen selv;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Sikker på at denne downpipen er til biler med to da? Mener jeg bare hadde en stykk på min A4 TQ.. Så siden det ikke er hull til lambda etter så skal det nok heller ikke følge med noen forlengelsesledning. Sveis inn ny mutter og forleng kabelen selv;)

Er ikke sikker på noen ting lengre:P

Har sendt en mail til ferrita nå.. Må uansett få dem til å sende meg en mutter, så spurte jeg om dem hadde en slik ferdig forlengelses kabel. Får vel svar i morra med dem..

Viss ikke så er det bare å mække til dette selv ja som du sier.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne trenger du: http://sv.bsr.se/products/414220/

I tillegg trenger du som sagt en mutter/bong som du sveiser på dp`n når du får borret hull,denne skal monteres etter racecat. ;) Hvis du ikke har racecat,monterer du lambda nr 2 et stykke etter lambda nr 1.Men du gjør så ikke lambda nr 2 går så langt inn i røret som lambda nr 1,spacer den ut litt.Da får de forskjellig verdier som regel. ;) Skjønner? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sku hatt en slik kabel ja, og en mutter å sveise på... Men mail er sendt til ferrita.. venter på svar.

MEN i den forbindelse med dette så har ventilen på bildet begynnt å tikke noe sinnsykt i periodevis.. Har aldri tikket så mye så den gjør nå... Er dette på grunn av manglende lambdasonde?

Har blitt fortalt at denne ventilen er en magnetlufteventil som går til utluftingen til bensintanken.. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Og hvorfor begynner den å tikke så sinnsykt nå for??

77.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.